• Madida

Fettfläckar på tapet. Hjälp!

Innan vi skaffade vår nuvarande säng så sov vi på en säng utan sänggavel. Detta har gjort att tapeten vid huvudändan har blivit missfärgad. Mörkare lixom. Hoppas att ni förstår hur jag menar.

Vet ni något knep för att få bort den störa "fläcken" eller måste vi tapetsera om?

• Svar på tråden Fettfläckar på tapet. Hjälp!
  • tjej mamman

Tyvärr så måste ni nog tapetsera eller måla om.

• Bekali

tapetsera om alternativt måla en fondvägg där... är nig det enda man kan göra... men döljs inte fläcken bakom sänggaveln nu då?

• Madida

Jo den döljs nu, men vi planerar att flytta och då blir det svårt att dölja den för hyresvärden. Om jag inte ALLTID står lutad just mot den väggen

• Bekali

hihi ställ en garderob där =)

• FaRieTaLe

Jag har hört att man ska lägga bakplåtspapper på och sedan stryka försiktigt med strykjärnet på. Det suger tydligen upp fettet.

Nu har jag ju aldrig provat själv så jag vet inte om det funkar.

• Madida

Haha ja det blir stiligt Sen skruva fast den som en galning och säga att det är en inbyggd garderob som tillhör lägenheten :-P

• Madida

FaRieTaLe: Jasså? Då får jag prova det och se vad som händer. Det kan juh knappast bli sämre

• Lillflickan

Tvätta försiktigt med fuktig trolltrasa. Det funkade för mig, men se till att inte gnugga, för då kan tapeten börja "korva" sig.

♥ Mamma till Storebror, Gullan, Bischen & Gnutten ♥
  • neeke72
    Madida skrev 2007-02-21 14:37:18 följande:
    FaRieTaLe: Jasså? Då får jag prova det och se vad som händer. Det kan juh knappast bli sämre
    Berätta hur det gick... e nyfiken...=)
  • Glittrax

hade detta problem då vi flyttade i dec.. och fick betala 1200 kronor för omtapetsering när vi hade haft besiktning.. försökte mig inte på några mirakelkurer just för att det var sån stor fläck.... men kan säkert funka! nu sover vi mitt på golvet.. har inte hittat nån säng vi vill ha än.. och vägrar råka ut för samma sak den dag vi flyttar ut!

• Deliverance

Är ni säkra på att det är fettfläckar?
    Tänkte på rubriken
    Annars brukar tapeter ''ändra färg'' / få fläckar när lakan och sånt är mot tapeten hela tiden.
    Det blir typ missfärgat.
    Skumt, men sant

• Madida

Så många svar! Tack allihopa!

Jag kallar det fettfläckar...vet inte vad det e för fläck egentligen. Mer än att det är en typisk sådan fläck som blir när huvudkudden har legat mot tapeten.

Glittrax: Haha! Så kan man oxå göra

Ska testa alla förslag och uppdatera er med hur det gick.

Svar på tråden Fettfläckar på tapet. Hjälp!