• Angelica77

Hjälp mig med badrum/tvättstuga. Beslutsångest

Måste få lite synpunkter då vi velar fram o tillbaka.

Har ett enplanshus på ca 125 kvm.
    Ett badrum med badkar och ett duschrum med toa o handfat som är i anslutning till groventrén/tvättstugan.

Nu är tanken att vi skulle sätta upp genomskinliga invikbara duschväggar o måla på glasfiberväv på väggen till toan. På golvet var tänkt att bli klinker men så dök ett problem upp. Vi måste byta ut våran värmepanna. Och det måste ske nu!! Så på fredag kommer en ny och det går lös på 37000:-. Så där försvann väldigt mkt av vår budget.
    Duschväggarna är redan inhandlade. Inget annat...

Men nu kom mannen på en idé om att strunta att göra det till ett duschrum/toa utan istället få in tvättmaskin o torktumlare in dit, upp med en bänkskiva el dyl över det och på så sätt få en tvättstuga.

Idag är tvättstugan alltså i vår groventré med tvättmaskin, ho och torkskåp (som ska bort). Då kan vi fixa entrén lite snyggare o slippa visa alla som kliver in den vägen våra kläder o strumpor som hänger på tork o tvättmaskinen som står o låter när man kliver in.

Men frågan är ju om man gör bort sig genom att ta bort en toa, handfat o dusch eftersom vi är en två barns familj. Hur hade ni gjort????

Kolla bilderna nedan så ser ni dels hur groventén ser ut. Det är taget med ryggen mot ytterdörren. Den vita dörren längst bort leder in till toaletten som vi då funderar på hur vi ska göra med. Kan tillägga att den toan inte är så attraktiv över huvud taget då den är utan fönster, och en stor fläktlåda som sitter monterad i taket och den styr varmluft ut till övriga huset så den måste vara kvar.  Snälla ge mig lite åsikter, tips o råd. Please!!!!

Till vänster utanför bild står en duschvägg o toalettstol.

• Svar på tråden Hjälp mig med badrum/tvättstuga. Beslutsångest
  • Dundermamman

Jag skulle satsat på mannens idé! Ni är ju ingen storfamilj precis...ni klarar er säkert med en toalett!
    Är toaletten tillräckligt stor att rymma dusch också så är det ju ett + Fundersam, eller ?

Köp några IKEA-skåp, typ köksskåp och bänkskiva med infälld ho. Det gjorde vi för ett par år sedan i vår groventré, men vi flyttade ut tvättmaskinen och torktumlaren i fd. pannrummet. Det är så skönt att slippa ha hängande tvätt och brummande maskiner där man går in/ut! Vi hänger även tvätt i pannrummet så groventré används för strykning och mangling!

• disel

jag skulle gjort en tvättstuga! vi tog bort en toalett med handfat till förmån för större hall, ibörjan var det ovant att bara ha en toalett, men nu är det inget man tänker på.. vi har två (små) barn.

om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • petityoplait

Hejsan!
    jag hade nog gjort en  tvättstuga som dundermamman ni är ju ingen storfamilj så det kommer nog inte att göra stor skillnad om ni har en eller 2 toaletter.

• pluppen och jag

Jag skulle göra badrum.
    Tänk sen när barnen är tonåringar & tar mer tid i badrummet. kan vara skönt att ha en "vuxentoa". Vi har vår tvättstuga i grovingången. det är ju knappast så att jag visar in gästerna den vägen iaf. Den ingången använder bara familjen så det tycker inte jag är en avgörande faktor.
    Ni får nog känna av själva hur just ni lever, vilka behov har ni etc..

Lycka till

Det Blir En LilleBror ~BF 090507~
  • Prinsessan Leia

hmm ja du. svårt. båda två e lika viktiga för..tänk när ni har maginfluensa..då är 2 toaletter MKT bra..men så hatar jag oxå tvätt..o speciellt å skylta med den. varför inte slå igen dörren ut?? göra om allt till en tvättstuga där inne o dusch o toa där ni har ingånden nu?? man behöver ju faktist bara en ingång...hmm det skulle jag satsa på, o då det kostar lite så får man ju börja med tvättstugan o sen köra vidare...Lycka till!!!!!!!!!!!!1

• Sanndra

Vi är iofs bara tre i familjen, men vi har två toaletter och jag skulle klara mig utan den ena. Ingen i familjen använder den. Om den hade vart lite större hade jag nog gjort om den till tvättstuga, man klarar sig på en toalett och det är väldigt skönt att få bort en massa torkande/ska strykas/smuts tvätt. För DET blir det massor av i en familj, även om man bara är 3! :-/

Svar på tråden Hjälp mig med badrum/tvättstuga. Beslutsångest