Recept på billiga kakor
Ska ha ett lingon och blåbär party på lördag och har väldigt ont om pengar. Någon som har recept på någon god kaka som inte kostar så mycket. Jag ska slänga ihop en sockerkaka men vad ska jag mer bjuda på?
Ska ha ett lingon och blåbär party på lördag och har väldigt ont om pengar. Någon som har recept på någon god kaka som inte kostar så mycket. Jag ska slänga ihop en sockerkaka men vad ska jag mer bjuda på?
Puffar upp tråden lite
vad har du hemma?
Precis, det beror lite på vad man har hemma vad som är en "billig" kaka. Mockarutor är bra om man har florsocker, kakao och kokos hemma. Jag brukar annars göra sockerkaka med lite grovrivetäpple och kanel i, alternativt banankaka med lite choklad (kakao eller oboypulver, vilket man har). För kostnaden av en frukt så blir det en helt annorlunda kaka.
Hur gör du banankakan? Är det vanlig sockerkaka med banan i?
Japps. Det finns annars bra recept på banankaka, om du t ex söker på Tasteline, men det kommer jag aldrig ihåg att göra innan jag börjar baka och då blir det ett recept jag kommer ihåg - sockerkaksgrund
Sockerkaka är bra för det kan man göra mycket av. Hur lägger du bananskivorna då? I mitten eller och hur mycket banan brukar du ta ungefär.
Jag mosar en banan (eller 1,5 om de är små) och blandar i smeten. Funkar egentligen bäst med såna där bananer som har blivit bruna så ingen vill äta dem, men som är välmogna och goda inuti. Så kan man variera lite med choklad - hela kakan eller tigerränder. Och tigerränderna med eller utan banan. There's no end to the possibilities ;)
Jag ska testa banankakan för det har jag ingredienser till hemma och jag köpte faktiskt bananer idag. Någon som har något mer gott med få ingredienser?