• BrideOf Rocky

Homosexualitet ÄR faktiskt en sjukdom!!

En tjej i min klass berättade det för oss det idag.
    Helt allvarligt.

Hon är liksom en 25 årig vanlig människa. Jag trodde att jag skulle dö, sen frågade jag om det fanns nån medicin?
    Men det fanns det inte.
    Sen frågade jag om dom la ner mycket pengar på forskning för att hitta ett vaccin?
    Men det trodde hon inte.

Sen berättade hon att man kunde ta tester på folk för att se om man är homo.
    Lite blodprov och psykologiska tester.
    Det gör man tydligen vid mönstring i hennes hemland.

Jaha, sa jag det låter ju väldigt NaziTyskland-trevligt.

Sen frågade jag om dom tog blodprov och psykologiska tester för att se om folk var ariska eller judar?
    Men det trodde hon inte.

Finns sånna här människor på RIKTIGT??

Är det vanligt att folk idag på allvar tror att homosexuella lider av en sjudom?

Eller är min klasskompis helt jävla unik?

• Svar på tråden Homosexualitet ÄR faktiskt en sjukdom!!
  • Vasen

Helt unik är hon nog inte. De flesta frireligiösa jag har träffat på har varit övertygade om att det är på det viset. Framför allt pingstvänner.

• Emil06

Ja jag har träffat på en del såna jag med....Carola tyckte väl att man de skulle botas genom avvänjning eller nåt..Que?!

• blip

tyvärr inte...

det finns många därute som fortfarande anser homosexualitet vara en synd eller en sjukdom.
    dom åsikterna är ofta knutna till en tro, att religionen skulle förbjuda och förkasta homosexualitet (vilket inte i alla fall är sant)..

sen så har vi bara dom gamla trångsynta, som inte varit nära andra sexuella läggningar och har fördomar.

har också haft klasskamrater av samma åsikt,
    antingen ger man dom på käften verbalt eller så suckar man bara och tittar åt ett annat håll

• enola

Men... blodprov!? "Vad har du för blodgrupp då? Jaså, AB+ homo, själv är jag 0-hetero" Eller?
    Helt absurt, men tyvärr är det så att även i vår upplysta (?) tid finns det folk som på allvar tror att homosexualitet är en sjukdom. Skrämmande om ni frågar mig...

• Edstrom

När min syster gick på gynasiet var det en man som kom och prata en dag, han var invandrare, vänsterpartist och homosexuell. Han hade livvakter med sig på grund av dödshot. Efter talet han höll så gick min systers klasskompis till honom för att prata, hon var nämligen helt säker på att han hade ju fått för sig att han var homosexuell och hon kunde omvända han med Guds hjälp.

• Dhreu

Kan inte förstå att folk är så oupplysta/inskränkta/fördomsfulla.

• bodica

Grrr....2007.... någonstans hoppas jag att människor som tror att homosexualitet är en sjukdom skulle vara färre men både här och där stöter man på denna åsikt.

• BrideOf Rocky

Ja just det hon kanske har nån religiös grej för sig, fan vad dum jag är.
    Så långt tänkte jag inte.
    Men då borde det ju rimligtvis finnas sånna religösa forskare som försöker hitta ett vaccin tycker man.

Edström,
    Jag förstod inte? Vem skuller omvandla vem?
    Var det han Tasso eller?

• SystraMi

Men herregud... vad trött man blir Tillbaka till 30-talet

Svar på tråden Homosexualitet ÄR faktiskt en sjukdom!!