• Líllafamiljen

Scrappa på brevlådan..

haha vad tänker du nu??
    Jag har en crazy ide att jag vill scrappa på vår brevlåda nu när vi ska flytta!
    Tänkte bara kolla om det är någon som målat sin brevlåda på något annorlunda sätt. Min idé är att skriva våra efternamn på framsidan och ha lite mönster runt om. Vår brevlåda är i plåt.
    Det kan ju inte vara för avancerat för att den är ju trots allt ute i regn, rusk och sol. Den är grön nu men lite färg så kan den bli vit tex.
    Kan ju inte använda vanliga scrapbooking saker utan allt får vara målat eller i något material som man kan lima dit..
    Hoppas att jag satt galler i era huvuden. Ni får gärna berätta precis vad ni tänker på det är bara kul att höra vad andra tycket och tänker ibland.

• Svar på tråden Scrappa på brevlådan..
  • nelie

du kan ju klistra på i stort sett vad du vill och sen lacka på det,så att det tål vårt mysiga utomhusklimat... kolla bara noga så att lacken går att ha utomhus.

• Dizzi

Jag har piggat upp familjens brevlåda en gång genom att måla den vit, måla av vårt hus på framsidan och skriva namnen på locket. Men scrappad brevlåda lät ännu finare. Varför inte hänga dit lite metallprydnader/pärlor/träfigurer på en ståltråd som viras runt lådan ganska lågt ner?

Sedan gör du namnskylt i plywood eller tunt trä, som du målar och lackar, och hänger fast med eyelets eller så målar du runt kanterna på hålen så att det ser ut som eyelets. Fäst fast den lite snett så ser det mer "handgjort" ut.

Å nu önskar jag att jag hade en brevlåda, men vi har bara brevinkast...

• Líllafamiljen

Tack för era tips ska kolla vad som passar till oss som familj så allas personligheter kommer med.

Dizzi:
    Min kompis frågade sin husvärd om hon fick lov att dekorera sitt brevinkast. Det fick hon om det var så att hon kunde återställa den till ursprunget.
    Hoppas att du osså får det.

Kramar

Svar på tråden Scrappa på brevlådan..