• skriva

Varning för att tvätta IKEAöverdrag i maskin!

Grrr... Jag blir så arg.

Vår son spydde på vårt nya ljusa överdrag till Karlanda. Jag ringde till IKEA och frågade om man verkligen måste kemtvätta Lindris. IKEA-tjejen sa att "nej, du kan tvätta det i maskin, tvätta bara på 30 grader och proppa inte in för mycket tyg på en gång i maskinen. Torktumla inte för då krymper det."

Jaha, så det gjorde vi. Och det slets sönder. Rätt så mycket. OCh jag har givetvis glömt vad tjejen jag pratade med hette och vi lär inte få någon ny soffklädsel eftersom vi inte följde tvättråden. Klädseln ska enligt tvättråden kemstvättas.

F-n. Nu måste jag gå till en sömmerska som kan försöka laga det söndertrasade på något snyggt sätt (omöjligt). Klädseln var inte ens en månad gammal.

• Svar på tråden Varning för att tvätta IKEAöverdrag i maskin!
  • Jenny70

Trist!! Vi har Tomelilla-soffan & där har jag tvättat klädseln...nema problema!

• Fru Indosaurie

Extremt dåligt av ikea

Vi har en soffa från mio utan skötselråd. Jag ringde mio och dom kollade upp och såg att det var kemtvätt. Han sa att han självklart inte kan råda mig att försöka mig på något annat.. & det törs jag inte heller.
    Det är väl kemtvätt av en anledning.

ring ikea igen och fråga, kanske får ni samma dåliga tips igen, anteckna då namnet

• skriva

Bra idé. jag ska ringa tills jag får napp! Ha ha! Fast det är i stort sett omöjligt att få prata med en levande människa när man ringer dem.

• Tate

Ring och kräv ersättning för felaktigt råd. Någon kompensation brukar de ge.

• Egensinnig

Beställ et nytt här!!! De är kanon, jag har beställt till Karlanda OCH det är tvättbart

www.bemz.se

• Egensinnig

O så otroligt snygga tyger med - är alldels lyrisk

• LILLABUNNY2

Reklamera klädslen ta med kvitto och säg att du rådfrågat per telefon innan du tvättade den i maskinen och kräv en ny klädsel och kör ersättning om så behövs ,för tålde den inte 30 grader ja då kan man undra om den verkligen tål kemtvätt hmm det kan ju vara ett måndags ex ni tyvärr fått lycka till

• dbgirl

IKEA brukar faktiskt inte vara omöjliga när det gäller reklamationer. Inte enligt den erfarenhet jag har iaf, så lycka till!

• Swenglish

Skriva- håller med om att det är jättesvårt att få tag in en levande människa där! En gång gav jag upp efter femtielfte valet jag skulle göra och sökte på eniro och ringde deras huvudkontor i Älmhult som kopplade mig direkt till en levande människa. Jag tror att om du ringer och säger att du fick rådet att tvätta i maskin så kommer de att kompensera dig. Lycka till!

Svar på tråden Varning för att tvätta IKEAöverdrag i maskin!