• skoggie

Musik på dop...

Ska döpa min son i mars. Har vissa önskemål angående musiken, men undrar om det kanske är opassande. Älskar teddybjörnen fredriksson, men det är ju inte direkt en kristen låt. Vad tycker ni angående det? Har inte fått kontakt med prästen ännu, men vill inte göra bort mig när vi pratas vid..*s*. Brukar det vara möjligt att kyrkan kan ordna någon som kan sjunga utan att det kostar så att säga? Vi har inte alltför gott om pengar och tänker bara spela upp låten annars. Vill också ha några psalmer, men har bara några toner och strofer i huvudet. Kan inte komma på namnet på dessa vackra psalmer.. några förslag nå'n? Tacksam för hjälp!=)

• Svar på tråden Musik på dop...
  • Zolen1

Hej! Våran dotter föddes i maj så på dopet i augusti sjöng alla när lillan kom till jorden.
    Men även några psalmer, Gud som haver sjöng vi o tryggare kan ingen vara (tror jag)

• nettan75

Vi hade två psalmer och en egen sång på vårt dop.. De klassiska "tryggare kan ingen vara" samt "gud som haver barnen kär" (eftersom vi inte är så hemma i psalmernas värld tog vi två som vi kunde och visste att alla gästerna kunde också) samt "det är du" av Shirley Clamp.. Den spelades upp direkt från CD-skivan och det gick hur bra som helst för prästen..

• Mallan76

Mitt bästa tips på fina dopsånger är Linn Marias sånger från skivan "Underbarn". De 'är helt underbara!

Gå in på www.linnmaria.se och klicka på skivan, så kan du provlyssna på några av sångerna.
  • Mallan76

Mina personliga favoriter är "Prins Noel", "Lilla stjärna där" och "Det första andetaget".

Nu ska jag sluta skriva!
  • Emeliee

Vi ska ha Teddybjörnen Fredriksson på Miltons dop. fast den ska sjungas av min sambos halvbror som är 10 år - jättefint. Det var inga problem....

• skoggie

tack för alla inlägg..! var själv tungen att sticka iväg igår..=)

• veronicaermanbriks

Du behöver inte ha en kristen låt på dopet.
    Jag hade Himlen måste sakna en ängel då jag döpte min minsta och på min bästa väns dop sjöng jag En helt ny värld (Aladdin) och på min systersons En stjärna lyser så klar. Inga kristna låtar men jätte fins.
    Välj du Teddybjörnen Fredriksson om du vill ha den!

I´m not a bitch, I´m THE bitch and I´m Mrs Bitch to you!
  • veronicaermanbriks

Apropå psalmer så tycker jag En vänlig grönskas rika dräkt är jätte fin.

I´m not a bitch, I´m THE bitch and I´m Mrs Bitch to you!
  • Almisens mamma

På Almas dop förra helgen sjöng min syster låtarna Välkommen till jorden och Isn´t she lovely (passar ju inte för din son då men ) Om du har tus så har ju din kyrka en kantor som också är bra på att sjunga! Du behöver inte tänka på att det ska vara en kristen låt, det var inga av våra. Vi kan inte så många psalmer, så prästen tog fram lite olika förslag till oss så fick vi välja bland dom! Väldigt bra!

Svar på tråden Musik på dop...