måste nog tyvärr instämma i vad andra sagt. Pumpa inte om du inte själv behöver lite avlastning. Att en tre veckors bebis är gnällig, särskilt kvällstid låter helt naturligt tycker jag. Du ska INTE oroa dig över att hon inte får i sig tillräckligt. Med all sannolikhet är din mjölk perfekt i både mängd och innehåll. Kom ihåg att vissa mödrars mjölk kan vara jättefet medan andras är mindre fet och då behöver barnet äta oftare. Finns ju faktiskt de bebisar som sover hela natten från början, måste ju betyda att mjölk är fegafet om de klarar sig en hel natt när de växer som mest..! BVC-tanten kommer att hålla koll på att barnet ökar i vikt som hon ska. Är hon nöjd efter att hon ätit? Om inte märker du det!! Hjärtskärande skrik! Det är ofta så att mjölken inte är lika fet på kvällen och att de därför behöver äta mycket tätt på kvällen. Sedan kan det vara magont också, min pojke kunde ibland vara extra gnällig på kvällen antingen för att han var hungrig eller hade lite extra gaser eller magknip eller helt enkelt inte kunde komma till ro och behövde extra närhet. Gav honom ofta bröstet i vilket fall som helst då, men om jag misstänkte magont började jag med att ge napp (ännu mer mat kan bli lite för mycket för magen då) och om han ratade den betydde det att han var hungrig oftast. Sonen kunde äta varje timme på kvällen (en full bebismagsäck tömmer sig helt på en 1 1/5 timme ungefär). Lycka till!! Är hon inne i en tillväxtperiod ökar också matbehovet och därmed gnälligheten... men barnet kommer då bara äta oftare och därmed få i sig tillräckligt.