• LiLja1980

Du med Berner Sennen eller Leonberger!

En fråga om vikt o mankhöjd... lite nyfiken eftersom jag har en blandis mellan just dessa raser. Pappan en renrasig Berner Sennen, mamman 50-50. Jag har träffat föräldrarna, mamman var inte så stor tyckte jag. Inte så hög i manken, inte så muskulös heller och med en Leonbergers färger. Min valp verkar bli lik sin mor Pappan var inte heller så jätte hög i manken men riktigt muskulös. En granne längre bort har en Berner Sennen hane och han e enormt mycket större.

Vad väger era hundar? Och hur höga e de? Vilket kön? 
    Kommer ni ihåg vad de vägde som valp? (runt 5 månaders åldern?)
    Ronja väger 11 kg nu! Svårt att veta vad som e lagomt

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-02 10:26:40:
    Nu är Ronja 7 månader, väger 21 kg och är 55 cm hög!!

• Svar på tråden Du med Berner Sennen eller Leonberger!
  • Birgitta2

Jag hade en mix mellan rottweiler och sankt bernhard. Ingen av föräldrarna var speciellt stor. Ganska små i rasen båda två. Men min jycke blev enorm. Vägde 65 kilo och var 75 hög i mankhöjd. Så det kan vara svårt att se även om man träffat föräldrarna.

• LiLja1980
    Birgitta2 skrev 2007-02-22 12:03:24 följande:
    Jag hade en mix mellan rottweiler och sankt bernhard. Ingen av föräldrarna var speciellt stor. Ganska små i rasen båda två. Men min jycke blev enorm. Vägde 65 kilo och var 75 hög i mankhöjd. Så det kan vara svårt att se även om man träffat föräldrarna.
    Jo det förstår jag! Jag e lite nyfiken bara på andras hundar av just de raserna som min valp har i sig! Det e väldigt spännande att se hur hon kommer bli!!
  • Bernermorsan

Jag har två benisar, hanar.
    Vid 5mån ålder vägde de ca 20-22kg. Numera väger de 50-52kg och är ca 66-67cm i manken.
    Vet en dotter till vår ena hane hon vägde också ca 20-22 kg vid 5mån. Våra herrar har båda varit väldigt slimmade som valpar.

• LiLja1980

puff

♥ ♥ ♥ Desirée och Isabelles mamma ♥ ♥ ♥
  • Maria84

Jag har en leonberger och han ligger på 60-70 cm nånstans, ett bra tag sen jag mätte honom, och vikten vet jag inte riktigt nu.. Men han vägde 31 kg när han var ett halvår ungefär och nu är han snart 1½ år.. Ska väga honom nån dag framöver här är det tänkt och mäta om ..   

Svar på tråden Du med Berner Sennen eller Leonberger!