• Mizitas

Gå ut med förkyld bebis

Min dotter på 2 1/2 mån har blivit lite snuvig, hostar och nyser men har inte feber och är glad och pigg. Kan man förvärra förkylningen genom att gå ut i minusgrader (tänker på luftrören) eller är det bara bra med frisk luft, vad tror ni?

• Svar på tråden Gå ut med förkyld bebis
  • Nikimasmamma

Jag har hört att det är bra med frisk luft när man är förkyld, så länge man inte har feber.

• Pindan

Pratade med "Barnrådgivningen" härom dagen. Hennes tips var mkt friskluft! Men man ska undvika att det blåser in i vagnen....

• Catchie80

Friskt luft är bra i alla väder och alla tillstånd. Dock ska man se till att det inte drar på barnet.

• Mizitas

Tack för svaren! Förkylningen bröt ut efter en långpromenad igår, med väl inbäddad bebis, så därför blev jag lite osäker men nu vågar vi oss nog ut igen. Blivit lite "hönsig" som förstagångsmamma

• 2006ängel

Jag tror att det bara är bra med frisk luft, och om de hostar så tror jag att det underlättar med frisk luf.

Vår dotter får frisk lufr varje dag vare sig hon är förkyl eller inte...

• Udda

JAg har alltid fått rådet av BVC å sjukvårdsupplysningen att fortsätta mina promenader med min son trots att ha har varit förkyld.
    Det är "nyttigt" med frisk luft - även om dom har lätt feber. Dom ligger ju nerbäddade i vagnen.

Kram

• BFseptember

Har gått ut med lillen oxå när han varit förkyld. Även om han har haft feber.
    Han tycker mycket om den svala luften när han varit febrig. Bättre än alvedon ibland. hålls dom bara borta från drag så tycker nog dom flesta bebisar att det är skönt med en nypa luft.
    Den kalla luften har varit bättre än näsdroppar oxå vid nästäppa. det har verkligen bara varit bra att vara ute!

Svar på tråden Gå ut med förkyld bebis