• Mamma till 2 barn

Teutonia Timmy- är det en bra sulky?

Hej! Är på jakt efter en bra sulky till min 1 åriga son. Har fastnat för Teutonias Timmy som verkar kanon med fullt liggläge och liten och smidig.Erfarenheter av den vagnen önskas, är det ett bra köp?

• Svar på tråden Teutonia Timmy- är det en bra sulky?
  • MissB

Hej där! Jag köpte denna vagn när den precis hade kommit för några år sedan. Min son var då ca 1 år (han är idag 4½) och jag var/är helnöjd med vagnen. Jag är inte den som sparar en vagn(älskar att köpa nya) men denna skall sparas till nästa som är på väg och hoppas h*n kan oxå använda den runt året. Så jag säger, Köp den!! men vet med vagnar så är alla olika och söker olika saker så får se vad andra säger. Jag är som sagt jätte glad i vagnen, smidig och lätt att hantera.

• Mamma till 2 barn

MissB:Hur länge använde du den till din son? I och med att det är en sulky så borde man ju klara sig med Timmyn hela sonens vagnperiod eller? Det verkar ju vara en lite dyrare vagn så man vill ju inte behöva köpa en till!!

• Ussen

Jag har haft en sån och den är underbar!! Superbra! Liggläge, ombonad och skön att köra!

Total tystnad är underskattat!!
  • Mamma till 2 barn

Vad har ni gett för era vagnar?

• nutra

Supernöjd,bästa sittvagnen vi haft. Just det fulla liggläget och att den är lätt att köra,lätt att ta på bussen och tar liten plats i bilen. Enda minuset är att den inte är vändbar nu i snöstormen. Köp den!!!

• Kickiliina

Vi har en och är supernöjd!!! Perfekt med en sulky med fullt liggläge. Lite, lätt att köra ,smidig - och hur snygg som helst är mitt utlåtande. Tänkte att vi skulle ha den som extra vagn och ett komplement till vår Brio Nova . Men sen vi köpte Timmyn har Novan bara stått så vi sålde iväg den för ett par veckor sedan.

• maras

Super nöjd med min timmy, köpte den när Clara var lite innan 1 år och jag har den fortfarande kvar o hon är nu 2 1/2 år, vi använder den mkt, jag tror vi gav 1995 kr för våran vagn
    Ett bra köp!

• Kickiliina

Vi betalade 3390:- för våran -07 för 2 mån sen.

• Kickiliina

2395:- utan hjul kostar den på Barnens Hus iaf.

• MissB

Känner inte igen att vi betalade så mycket som 3300 kr för våran, de kanske har gått up i pris sen jag köpte. Kännss om runt 2000 kr med hjul är vad vi gav (fick två sätt med hjul dessutom)

Och  mamma till 2 barn, vi använde den tills han slutade med vagn helt och hållet, vad kan det vara, något halv år sedan?? Kanske ett år. Han får fortfarande plats i den om det skulle behövas, vilket jag inte tro men om.

Svar på tråden Teutonia Timmy- är det en bra sulky?