• yearning

Hasseludden Yasuragi Heta bad , gravid vecka 7 ?

Hejsan!

Jag och maken tänkte mysa till det lite i helgen och åka till Yasuragi Hasseludden.
    Jag är i vecka sju och är lite osäker om man kan bada i deras heta källa.
    Har tyvärr ingen barnmorska än som jag kan fråga och på Hasseludden viste de inte , hmmm . De har ju haft legionssjukan där förut känns ju lite otäckt.
    Eller överreagerar jag tycker ni? Gissa om jag kommer att bli en hönsmamma ,ler
    Trevlig kväll!

• Svar på tråden Hasseludden Yasuragi Heta bad , gravid vecka 7 ?
  • Jess83

Kan man bada bubbelpool när man är gravid?
    Det finns många bakterier och spår av svamp i bubbelpooler och din motståndskraft mot dem är nedsatt när du är gravid eftersom syrabalansen i din slida ändras under graviditeten på grund av hormonerna. Det är därför lätt att dra på sig en infektion i slidan. Men det är inte direkt farligt för fostret om du badar i bubbelpool.
    Det anses riskfritt att bada hemma i badkar. Dock ska du inte bada om slemproppen, alternativt vattnet, har gått eller om din barnmorska har avrått dig.

Det sägs att man inte ska bada i badtunna, (ute bad) men jag vet flera som gjort det och det är inte fel på deras lilla små krabater ring någon MVC o fråga dom..

• yearning

Tack för din informaton!  Jag ska ringa MVC  , de har tyvärr stängt för dagen.

• Mary Poppins

Jag var där i vecka 8 eller nåt har jag för mig, vet inte om det var bra eller dåligt men det var jag ;)
    En sak vet jag iaf och det är att för bebisens skull behöver du inte oroa dig för legionella, det är en "lunginflammation" som sprids med vattenånga, alltså man andas in bakterierna som trivs i "ljummet" vatten. Men har de haft det förut så har de förhoppningsvis mera koll nu och ingen legionella nu.
    Jag skulle badat men det är jag.

• Jess83

Försök imorrn igen så slipper du oroa dig sen.. Kramar o ha det så härligt o grattis till magen

• Prinsessan Zelda

man ska inte ligga för länge i heta bad så att bebben blir för varm sa en bm till mig häromdan. Men man kan ligga ett tag, gå och svlka sig och sen bada igen. Jag var på Hasseludden 1 månad innan bf ca och det var superskönt.

Svar på tråden Hasseludden Yasuragi Heta bad , gravid vecka 7 ?