• Nalle Puh73

Hur länge håller den jävla vinterkräksjukan i sig egentligen?

Hur jäkla länge ska den vara kvar. Nu har William kräkts sen måndagkväll. Igår var det lite lugnare, kräktes bara några gånger och åt lite välling och en halv fralla. Men nu har han börjat om att kräkas och bajsa jättelöst. Ligger själv i samma sak sen igårnatt, sambon låg i går på dan men han piggnade till fort. Fusk, vi vill också bli friska När ska man börja bli orolig för liten. Dricker vatten med inte är det några stora mängder längre, i tisdag så var han jätte duktig på dricka. Nästan för duktig, det ville vända på en gång när han drack för mycket. Kissar men inte är det speciellt ofta. Vad ska jag göra, trodde det hade vänt, men inte. Tur gubben mår bättre för mitt huvud håller på att sprängas. Behöver alla råd jag kan få för att hjälpa lillgubben.

♥William, kärleken i mitt liv♥. William 07/05-05
  • Svar på tråden Hur länge håller den jävla vinterkräksjukan i sig egentligen?
  • Hey Princess

Man brukar bli bra efter 24-60 timmar. Så det är bara att hålla ut!

• Hey Princess

Ge honom vatten hela tiden men se till så att han inte dricker för mycket åt gången.

• Nalle Puh73

Åhh, 60 timmar. Kul då har vi ett tag kvar med andra ord

• marlene23

ett dygn har jag alltid hfdt genom åren. samma med sambon

• Nalle Puh73
    marlene23: William har kräks i snart 3 dygn lillstackarn. Blir bättre ett tag och så börjar det om.
  • sirap98

Min lilla tjej (7mån) hade vinterkräksjukan i en vecka men efter 5 dar blev vi inlagda med dropp för då var hon för uttorkad. så länge han får i sig vätska å kissar e det bra, prova med vätskeersättning.
    Jag fick inte i min dotter många droppar så tillslut åkte vi in.
    Hoppas han snart kryar på sig, vet hur jobbigt det är

• smulan76

Isac hade det för 2 år sedan när han var 6 månader, då kräktes han + diarreér i 8 dagar. De sista dagarna var det iofs endast 1-2 ggr /dygn

• Nalle Puh73
    smulan76: Kul, börjar misstänka att det blir nåt sånt här med. han har bajsat jättelöst och kräks på morgonen igen. Det han kräktes och bajsade igår kväll luktade mer magsjuka än det gjort tidigare, så det är över än på ett tag skulle jag tro, tyvärr. Online
  • smulan76

Nalle phu
    hur har det gått?!

Mina pojkar har också fått kräksjukan denna veckan, suck, hoppades vi skulle slippa!
    Stora killen kräktes några gånger en kväll och sen diarre dagen efter och var sen pigg.
    Men lillkillen (1år) har hållt på sen i måndags med kräkningar och diarre, det konstiga är att han äter som vanligt under dagen och sen kräks han efter kvällsmaten och sen äter han välling till natten. Lite märkligt men det kanske är att dom är lite känsligare i kräkreflexen när dom är små.

• Nalle Puh73
    smulan76 skrev 2007-03-02 21:40:31 följande:
    Nalle phuhur har det gått?!Mina pojkar har också fått kräksjukan denna veckan, suck, hoppades vi skulle slippa!Stora killen kräktes några gånger en kväll och sen diarre dagen efter och var sen pigg.Men lillkillen (1år) har hållt på sen i måndags med kräkningar och diarre, det konstiga är att han äter som vanligt under dagen och sen kräks han efter kvällsmaten och sen äter han välling till natten. Lite märkligt men det kanske är att dom är lite känsligare i kräkreflexen när dom är små.
    Han kräktes ända till söndag för att sen börja må bättre, tisdagmorgon rann det genom blöjan igen men jag pratade med VC och dom trodde att han reagerat på mjölk (vällingen & i maten) så nu har vi gett mjölkfritt några dagar och magen är mycket bättre. Han äter ännu sämre än han brukar så orken är väl så där, men har man kräkts en vecka så är väl inte det så konstigt.
  • antitanten

Glöm inte bort att ge Resorb Vätskeersättning bara.....för det innehåller alla bra salter o mineraler också, som ju försvinner i o med kräk o diarrén.

• Love05

Love är inne på dygn 13 nu av magsjuka nummer 2 detta år Kräks varannan/var tredje natt och har diarre med blandad konsistens på dagen. Men är pigg och kry i övrigt så vi härdar ut!! Ganska vanligt nu att det håller i sig en längre tid för små barn, viktigt att se till att dom dricker bra och ta det lugnt med maten. Love får äta "skonkost" dvs kokt potatis, palsternacka, morot samt kokt fisk och kyckling. Mycket vegetabiliskt(mjölkprodukter ska man helst undvika, vid diarreer kan man bli känslig mot det)fett är oxå viktigt!! Vi har bytt ut fullkorns vällingen mot Majsvälling och ger Resorb dom dagarna han har mycket diarreer.
    LYCKA TILL

• IochA

1-3 dygn tar det Min minsta doter på snart 9 månader hade det i veckan. Men det gick över på 1 dygn ca. Hon ville dricka konstant men jag gav henne bara liiite i taget väntade tio min gav henne liiite till o höll på så. Ger han bara stoppande mat...får han för mycket eller lite tyngre mat som inte magen klarar ännu är det risk att det kommer upp igen. Saft (äpple), formfranska med bara smör, blåbärssoppa, lite hallonkräm UTAN mjälk ...o bara liite i taget även om han vill ha mer! Går det bra o han behåller dte kan du seccesivt ökar på. Kram o Lycka till!

Svar på tråden Hur länge håller den jävla vinterkräksjukan i sig egentligen?