• ciamia

hur länge-vanliga jeans

hej, bara undrar hur länge man brukar kunna ha sina vanliga jeans/byxor. Är i v.15 nu och än så länge inga problem, är det dumt att hoppas kunna ha "vanliga" byxor ett (bra) tag till, det är väl magen som växer, så funkar det inte med låg midja?

• Svar på tråden hur länge-vanliga jeans
  • Skogsgrön

Jag fick gå över till mammabyxor i v15. Men vet de som klarat det till v20, så det beror nog mycket på hur barnet lägger sig, var man blir rund.

• SeTa

Jag är i v 18 och har fortfarande mina jeans.

• PVeraB

ciamia
    Beror på vad du menar med låg. Mina mammabyxor utan mudd går precis där venusberget börjar så hade jag inga trosor på mig skulle det synas pubishår. Men ha dina vanliga byxor så länge det känns skönt, och passa på att speja in ev. rea undertiden. För mammabrallor är både fula och dyra

• jungfu

Jag hade mina vanliga jeans ända fram till förlossningen, använder mkt låga jeans. Stretchjeansen var inga problem alls, de andra fick jag ha uppknäppta på slutet.

• disel

jag fick börja med mammajeans i v15, en kompis har fortfarande sina vanliga jeans å nu är hon i v38..

om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • gummigrodan

jösses va jag blir avundsjuk!!!! är i v 12 ca å kan snart inte ha mina byxor alls!!! visst att det syns mer på andra barnet men HALLÅ!!! jag kommer få gå i tråkiga fula mammakläder för alltid känns det som.... =( men det går ju över bara bebben vill komma:)

• malla7

Låga tretchjeans lunde jag ha nästan till slutet.....satte en gummisnodd istället för knapp och hade tröjan över.

• linda 75

Är i vecka 35 och har fortfarande mina vanliga kläder,inte alla jeans, men stretch jeansen går bra.

• Novus

Jag hade mina vanligt jeans hela graviditeten med andra barnet, fick börja med mammabyxor runt vecka 17 kanske med första

• mariah81

Är i v. 18 och har fortfarande mina vanliga jeans fast lite trångt är det allt...

• AnnaS82

Jag hade mina till v. 23...low waist jeans...

• Bauni

jag är i vecka 17 (16+0) och jag har använt mammabyxor sedan vecka 12, jag väntar första barn och har alltid haft helt platt midja innan. Har nu gått upp 1,5-2kg och det syns tydligt att jag väntar barn. Det är väl väldigt olika.

• Eminor

Förra gången gick det till v 25, nu är jag i v 20 och det går ett tag till, men inte så länge.

Jag har "normalhöga" jeans, men jag tror att anledningen till att jag kunnat ha dem så länge är att jag i vanliga fall har smal midja och breda lår, så det brukar finnas mycket plats kvar upptill på jeansen som jag får försöka fixa med bälte...

• thesmokejumper

om du färster med en gummisnodd kommer du säkert kunna ha till v.20 om inte lite längre, sen är det skönt o ha mammabyxor som inte spänner runt magen..

• Havssmulan

Jag kan inte ha mina jeans längre och jag är i v 11...får
    dom liksom inte över höfterna..å får jag det
    så blir det trååångt över magen..nedanför naveln liksom..Brukar
    ha jeans med låg midja så jag trodde nog jag skulle kunnat
    ha dom längre....*ler*

• nysignatur

Jag är i vecka 26 och kan ha mina jeans som är låga, men det är ju långt ifrån lika bekvämt som mammabyxorna

• Nickedockan

Jag hade vanliga jeans till v 15 ca, sen dess har det inte funkat. Inte så mycket pga magen tror jag, utan snarare höfterna som visst blivit rejält mycket bredare vilket jag inte alls var beredd på!

• Yohanna85

jag hade mina vanliga jeans knäppta fram till vecka 20. Men har haft de efter det men med en gummisnodd! men nu har jag faktiskt inte använt de, känns otroligt obekväma över magen, vill ha höga som täcker magen =) men annars kan jag nog ha de över låren. Men man har ju absolut inte samma former som förut. Så det är väldigt obekvämt tycker jag!

Svar på tråden hur länge-vanliga jeans