• Cecilia1983

Är detta vattkoppor?

Sonen fick igår utslag på benet och idag på händerna, magen, armhålan och rggen. Vissa utslag är större och andra ser mer ut som små finnar och han är ganska rödflammig på vissa ställen. Jag tänkte att det kanske var vattkoppor. Men han har inte haft feber och är inte hängig eller nått. Nån som vet? Jag har tvärr fel på kameran så jag kan inte sätta in nån bild.

• Svar på tråden Är detta vattkoppor?
  • asfalt

Alla barn får inte feber av vattkoppor.
    Det är inte molluskler då?

• Cecilia1983

det är inte mollusker, det har han haft - de försvann för 5mån sedan

• Mirris

Jag har bilder på sonen när han hade vattenkoppor.. sidan 2 eller 3 i galleriet! Kolla gärna. Nu hade han rätt mycket men men...

• Pillanstjernberg

Vattkoppor blir relativt stora och är ordentligt vätskefyllda. Det är ganska små när de blommar upp men blir större och fyller på sig . Har han utslagen i hårbotten och hårfäste?
     Där brukar i princip alltid vattkoppor sitta. En vattkoppa går inte att ta miste på. Den gör verkligen själ för sitt namn tycker jagGlad.

Kan det vara en allergisk reaktion?

Lev här och nu...
  • Sundström

Vattkopper är som små röda blåsor. De börjar som små röda prickar och övergår till blåsor. De sätter sig över hela kroppen och kliar. Feber brukar man få men inte alltid. Den kan komma senare. 

När jag hade vattkopper så fick jag mycket hög feber. Då var jag 8 år. Däremot så fick min syster inge feber alls när hon hade vattkopper samtidigt.

Jag tycker du ska ringa sjukvården och höra. Det är aldrig fel att ringa och höra med dem.

• Cecilia1983

Mirris har kikat, men lite svårt att avgöra. sonen har ca 10 stcken, utbrett över kroppen. Jag får väl kontakta bvc imorgon.

• Cecilia1983

Pillanstjernberg det kan vara en allergisk reaktion, men han inte ätit något som han inte ätit förut..

• Pillanstjernberg

Bytt tvätt eller sköljmedel?

Lev här och nu...
  • Cecilia1983

Pillanstjernberg jag har i och för sig bytt från flytande tvättmedel till pulver, det kanske är det!

• Pillanstjernberg

Ja visst, det kan det vara. Prova att byta tillbaka till det gamla igen.

Lev här och nu...
  • antitanten

Hej

Ju äldre man är om och när man får vattkoppor, desto sjukare och desto fler o mer utslag får man.
    Ett barn i 3-års åldern kan ha allt från 1 koppa till tjugotalet och inget mer.
    Allt är individuellt så klart.

Min son var 6 år och fick ganska ordentligt med koppor, medan lillasyster som var 2 år fick ungefär 8 stycken totalt. Sen fick ju jag det och jag var då  28 tror jag, och jag blev så sjuk och hade vattkoppor precis överallt och hur mycket som helst. Hade i öronen, i näsan, i svalget, i hårbotten...ja precis överallt.
    Så det där med åldern kontra antalet koppor stämmer nog....

Svar på tråden Är detta vattkoppor?