• Nadjis

Ersätta fil med turkisk yoghurt i bröd?

Hej, tänkte baka bröd, hittade recept med fil i, har dock ingen hemma, tror ni man kan ersätta det med turkisk yoghurt? hittade även recept med kesella, som jag inte heller har hemma, men det går väl inte att ersätta med yogurt? Tacksam för snabba svar av er! Puss och kram!

• Svar på tråden Ersätta fil med turkisk yoghurt i bröd?
  • Nadjis

HALLÅ! Finns det ingen som vet???

• Felicia6

Vet inte riktigt om jag skulle göra det.. För mig är turkisk yoghurt som creme fraishe..
    Jag använder det alltid i stället för creme fraishe..

Så för mig är det konstigt att jämställa det med fil men ja, jag vet inte riktigt

• Sencha

Nemas problemas

Jag är en sån där som improviserar ganska fritt med mitt brödbakande. Vanlig yoghurt bakar jag ofta på. Och häromsistens hade jag gräddfil som behövde göras slt på, så då bakade jag en liiiiiiten sats frukostbullar med bara gräddfil som degvätska.

Så kör på

• Vasen

Turkisk yoghurt är inte så lättrinnande som filmjölk så du kanske behöver öka på vätskemängden lite?
    I stort sätt allt kan bytas mot något annat när man bakar bröd, det brukar bli bra ändå även om det kanske inte blir som det var tänkt från början .

• Nadjis

ÅÅÅ Tack för era svar! Nu ska här bakas! Tack!

• vilda bär

jag hade tagit det... brukar ta vad som finns hemma som är någorlunda likt o det brukar bli gott lycka till

• Sencha

Eller blanda med en liten mängd vatten, men köra på samma totala degvätskemängd. - Men jag tror du kan använda den som den är.

Svar på tråden Ersätta fil med turkisk yoghurt i bröd?