• dalkulla85

Coop premiecheck! (Hotell)

Min mormor har fått hem en sån där premiecheck som bla kan användas till att bo två nätter på hotell till förmånligt pris. Nu undrar jag om det är någon som fått en sådan check av ngn annan och bott på hotell för den? Alltså, kan jag och min pojkvän låna checken och boka ett hotell?

• Svar på tråden Coop premiecheck! (Hotell)
  • dalkulla85

Snälla kan någon hjälpa mig? Är nämligen gravid i v. 30 och skulle vilja bo på hotell med karln en sista gång (på länge) innan bebben tittar ut!

• Den där Linn

Ja, man kan överlåta den. Står på baksidan...men om det gäller hotellet är jag osäker på.

Det är inte alltid jag har rätt, men jag har aldrig fel!
  • azzi

Jag har för mig att jag läste om en man som hade utnyttjat den där checken. Men han hade sedan kommit på att det var billigare att boka hotellet utan checken än med checken. Så det kan ju vara värt att kolla upp vad ordinarie pris är.

Det här var ju inte ett svar på din fråga men ändå nått ni bör kolla upp, så att ni inte blir lurade.

• dalkulla85

azzi- ja det kan ju verkligen vara bra att kolla upp det först! Bra tips!

Okej, men om det står att man kan överlåta den borde det inte då gälla hotellvistelsen också!?

• Smultron ett

Ja det kan faktiskt vara billigare utan checken!

• dalkulla85

Har nu kollat upp att det inte är billigare att boka utan checken...så någon som har en sådan checka hemma och kan läsa om det ser ut att fungera?

Snälla...vill nämligen boka idag. Tittade in på sidan över lediga hotell i förggår och idag när jag tittar in så finns inte det hotellet vi vill bo på ledigt längre, så vi var tvugna att flytta fram resan en vecka, men som ni vet, när man är gravid kan man inte flytta fram resandet hur långt som helst!

• dalkulla85

Tycker mig i villkoren kunna läsa mig till att man måste inneha ett Coop medmera kort, men det är kanske någon som vet om man kan nyttja den ändå. Jag menar, kortet tillhör ju alla som bor i hushållet, och det är väl svårt för dem att veta om jag bor där eller inte...

• azzi

Men kan ni inte ringa till det hotellet och fråga om checken är giltig?

• dalkulla85

Men jag tänkte såhär, om bokar hotellet i min mormors namn, då stämmer ju namnet överens med id numret (medmera kortet), då kan det ju inte vara några problem. För inte kollar de ID på hotellet heller, det räcker väl att uppge namn för att få nycken till rummet, eller?

• dalkulla85

Någon som vet om man måste visa upp ID för att få ut nyckeln (på hotellet), eller räcker det med att uppge namn?

• Hannish

Jag jobbade på ett av de hotellen där checken gällde tidigare, i Stockholm. Hos oss var det billigare med check än utan, men under lågsäsong och längre ut i landet kan det vara värt att kolla upp priser.

Vi kollade inte upp vem som använde checken, utan hade man en check så gällde den. Man måste ju även boka hotellet via coops hemsida (tror jag) så vi visste när bokningen kom in att det var med en sån check.

Hotellet väljer själv vilket antal rum man vill släppa till detta boende, så för vår del spelade det ingen roll vem som verkligen bodde.

men kan kanske vara olika på olika hotell, så för att slippa en tråkigt överraskning när hotellet skall betalas är det nog bästa att ringa dit och kolla om ni kan bo.

• 76an

Man kan bo på hotellet utan problem på någon annans premiecheck....jag har gjort det flera gånger.

• Elvismamma

Jag har använt checkarna flera gånger och de har då aldrig kollat om det är min check. Billigare eller inte...det beror ju på vilket hotell man bor på. Vi bodde på Clarion i Stockholm och det var då definitivt dyrare utan check!!!

Svar på tråden Coop premiecheck! (Hotell)