• 0602

vad har ni gett era barn på deras ettårsdag?

min dotter fyller snart ett år, jag funderar på vad jag kan ge henne på hennes första födelsdag? Inga leksaker för det kommer hon få i massor av släktingar.
    tips vill jag gärna ha! :=)

• Svar på tråden vad har ni gett era barn på deras ettårsdag?
  • ida 06

Öppna ett sparkonto och sätt in lite pengar kanske?

• Mollan

Vi gav ingenting. Vi har köpt så himla mycket under deras första år att vi helt enkelt låter alla andra köpa presenter till första fdelsedagen. Vi väntar ett par år, tills de verkligen förstår vem de får presenter av.

Annars kanske ett fruktträd kan vara en idé? Konto är ju inte dumt det heller...

• 1malle
    Ola fyller 1 år IDAG....
    Uppvaktas på söndag...
    Av oss får han kläder, nyttosaker så som haklappar, muggar, egna plastbestick, leksaker så som gunghäst, sopborste set, stor boll, puzzel, en bauta stor nalle (78cm)

saker att liksom "växa i" är ju aldrig fel...
    tex bobbycar,
    trehjuling,
    skottkärra till sommaren,
    bäddset till stor barn säng,
    badcape inför badsäsongen,
    simdynor (armpuffar)
    Ola är en liten prins, han är det finaste som finns
  • Goding72

Eftersom du har en tös så kan ett fint smyckeskrin passa o då menar jag ett riktigt vuxenskrin. Ett speldoseskrin m. ex ballerina kan ju hon få vid ett senare tillfälle då hon önskar sig ett själv till hennes "billigare smycken".

Vår dotter fick en fint skrin av oss när hon döptes.
    I ett års present fick hon en fin kalas klänning o en bondgårdsbok. Hon fyller innan jul så vi visste ju också att det skulle bli många leksaker.

Lycka till!

/Goding 72

• AdoXa

Till ettårsdagen kanske någon sådan där "nostalgipryl" är kul, typ en silver-sparbössa eller ett fint hängsmycke?

• Månflickan

Böcker är aldrig fel. Kan man aldrig ha för mycket av.

• Sanda

sonen fick kläder och ska få en gungställning av oss

• tove06

veta att de är till större barn,men min dotter fick en micki trä spis å hon leker med den hela tiden...inte att hon lagar mat,men de är perfeft stå höjd å det är jättekul att lägga in saker i ugnen

• Anna Wiklund

Våran Livia fick sig en röd potta

Svar på tråden vad har ni gett era barn på deras ettårsdag?