Jag har tappat mitt kontatkort, kan man få ett nytt o behålla numret (comviq)???
ja..som rubriken säger..kan jag få ett nytt kort o behålla numret?? Måste numret vara registrerat först? Kostnad?? Nån som vet nåt?
ja..som rubriken säger..kan jag få ett nytt kort o behålla numret?? Måste numret vara registrerat först? Kostnad?? Nån som vet nåt?
Nope inte om det är ett kontantkort..
Hittade detta svar på nätet:
"Har för mig att Comviq tar ut en avgift för borttappat simkort. På telia är det bara att glida in och be om ett nytt. Men nummret måste vara kopplat till ditt namn, hemligt eller inte. Det ser dom. Är det anonymt så får du inte ut något."
"Om man har Comviq kontantkort är det smart att registrera sig hos dem (instruktioner brukar följa med startpaketet - annars tar man helt enkelt kontakt med kundtjänst). Då kan man vara säker på att få ett nytt SIM-kort med samma nummer om det gamla försvinner eller pajar. Inte mycket till hjälp när olyckan redan skett, men bra att tänka på för den som ännu har kvar sin telefon; som sagt ingen höjdare att bli av med ett väl inarbetat telefonnummer."
"Tidigare var det så att om man inte hade registerat kortet så var man tvungen att uppge nuffrorna på simkortet. Hade man då tappat luren/kortet så var det kört. Hade kortet gått sönder så var det inga problem att få ett nytt då man kunde uppge nuffrorna"
"Klart man måste registrera sitt kort för att kunna få ett nytt!!
Annars kan ju vem som helst registrera andras nummer och på så sett jävlas med folk!!
Du måste ju "Äga" nummret för att kunna få ett nytt. Fattar inte grejen med att inte registrera de....
Vill man va anonym så begär hemligt nummer svårare än så är de ju inte.
Dessutom erbjuder ju en del operatörer xtra pengar när man regar sitt kort..."
Hoppas det var till någon hjälp
Inte kontantkort va??
Men lättast får du svaret på det om du ringer 0200-222040 och frågar.
Men jag vet att när jag gjorde om mitt kontantkort till abbonemang så var de tvugna att få in det alternativt läsa av en kod som stod på simkortet. Men mitt kort var så slitet så jag var tvungen att skicka in det.
De kan ju aldrig bevisa att det är du som haft det nummret..
Enligt comviq svarra de så här:
Vad händer om jag tappar/blir bestulen på mitt kontantkort, kommer jag att kunna beställa ett nytt?
Idag är det möjligt att få ett nytt kort om du skulle förlora det. Det som krävs är att du är registrerad som kund på SelfNavigator. Ta kontakt med vår kundservice som hjälper dig. Ett utbyteskort kostar 99:-. Är du inte registrerad kan vi dessvärre inte byta kortet.
Telia vet jag inte hur de gör...
min morsa fick betla för att får ett nytt kort så det sak gå! Kontakta tele2!
*asgarv*
betla för att får ett nytt ja..
ELLER så tar vi det på svenska och då blir det
betala för att få ett nytt
Ok, tack för hjälpen. Jag har ju kortet här hemma nånstans, så mycket vet jag..men VAR är frågan. Vet inte om jag reggat det, får ta och kolla upp det. Det var inget kort jag använde så mkt, mest för att ringa billigt till kompisar som också har comviq..men tack för att ni hittade info, jag hittade inget på deras hemsida då jag sökte.
Jag hade komviq förut, när jag inte hittade kortet gick jag in på deras hemsida och beställde ett nytt och valde: behålla mitt nummer. Så det borde gå.
marina: om du inte använt det på över ett år så är det obrukbart
Så jag hoppas du använt det
YEEEEES!!!! Jag hittade det! Hade satt in det i min gamla mobil då jag skulle testa om den funka (det gjorde den inte)..tydligen hade jag lämnat kvar det där..
Vad skönt att det ordnade sig