• jezzy

Klåda i öronen. (hund)

Min hund har jättemycket klåda i öronen.
    Hon kliar sig nästan konstant. Vad kan det bero på?

• Svar på tråden Klåda i öronen. (hund)
  • ebben

är det I öron? inte så att det är lus+ så hon kliar öronen?
    Antagligen öroninflammation-far till vet! finns bra mediciner.....
    MIN hund har klåda på tassar så jag måste försöka få tid att fara till vetten.......kliar sig på kinderna med-är en fransk bulldogg.

• jezzy

Hon kliar sig i öronen. Är jätteröd där. (det är en schäfer)
    Okej. Jo jag ska ringa en vet och höra.

• mamyleine

Min hund hade så, har för mig det hette öronskabb eller nått sånt. fast hon kliade sig så hon skrek. Vi åkte till vet och hon fick nått man ren gjorde öronen med. Försvann på en vecka. Detta var 97 så jag är inte 100 på att det var skabb men tror det.

~ Alla kan göra fel utom jag ~
  • ebben

mina hundar har ofta haft vanliga öroninflammationer o kliat hemskt!

• Molle72

Var hos vet min labbe i måndag hon hade svampinfektion i öronen. Luktar det illa?

• Tildablue

kan va öronskabb, finns örondroppar på apoteket till hundar o katter mot öronskabb, en av våra hundar har haft det o de kliar mycke.

Väntar bebis nr: 2
  • Gose

Kan vara vanlig öronvax.... då går det emd öronrens men ring och kolla för säkerhets skull för det är inte bra att behandla fel kan bli kroniska besvär.
    Kolla bara så att det inte är ngn svullnad i själva öronlappen, då kan det vara blodöra - men det brukar göra ont på hunden.

• jezzy

Nej det luktar inte illa. Men jag har sett att hon har lite smuts i öronen så jag har tänkt o köpa nån öronrengöring av nåt slag. Så får man se om det det blir bättre.
    Det kan inte bero på foder?

• Tildablue

det syns iallafall om det skulle vara öronskabb för då är det alltid brunt vax i öronen.

Väntar bebis nr: 2
  • jezzy

Jo hon kliar så hon gnäller.
    Mest varje gång vi kommer in från en promenad.

Svar på tråden Klåda i öronen. (hund)