• Anonym

Har du provat Atarax?

Jag fick Atarax (25mg) utskrivet av en läkare och har nu tagit två tabletter, en igår kväll och en i förrgår kväll. Jag blev väldigt trött av medicinen, men det kanske är vanligt?

Min läkare tyckte att jag skulle ta två på kvällen och en till på morgonen, men ska jag verkligen göra det om jag blir så här trött på en tablett/dygn?

Är väldigt ovan med mediciner ö.h.t., men hoppas ni kan hjälpa mig.

• Svar på tråden Har du provat Atarax?
  • Nevada

Lite seg i kolan.. men då har du precis börjat med atarax eller?

• Anonym

Ja, har tagit två kvällar bara...

• Anonym

Min pojkvän har ätit dom förut och han var alltid skittrött! Nu har han bytt till en annan medicin.

• Nevada

Ja OK..

Man är väldigt seg i början, så det är säkert bara därför.
    Du får ju trappa ner själv om du känner att det är vad du vill, men oftast så märker man skillnad efter 2-3veckor först kanske.
    Så tröttheten går säkert över.
    Jag käkar också atarax. Blir lite seg av den, värre är det med zoloft. Men som sagt det brukar gå över!

• Familytime

Jag har fått det utskrivet också, men jag sket i dem. Vem ville gå omkring och vara seg i huvudet?? Får man lov att fråga i vilket syfte du fått dem utskrivna?

• Mammanseko

Jag blev trött och seg av dom i början men sedan gick det bättre när jag ätit dom ett tag!

• Anonym

Familytime:
    Jag har fått dom utskrivet mot klåda. Så det är ju inte för någon oro eller depression eller så.

Men ska jag öka dosen nu, som läkaren sa? Eller ska jag "vänja" in kroppen med en tablett/dygn först?

• Familytime

Jag hade det också, men jag orkade inte med att vara neddrogad hela dagarna, så jag kliade mig hellre...

Jag skulle vant in kroppen vid medicinen över huvud taget. Läkare tror ibland att det bara är till att proppa i oss massa mediciner som ska lösa alla våra problem, men så är det ju inte för alla! Jag skulle tat det lugnt med dem om jag vore du. Är du gravid, så skulle jag inte ätit dem alls... Det är det inte värt, helt klart! Fast jag vet i o f s inte vad du har för klåda, så jag ska ju inte uttala mig egentligen. Men KAN du klara dig utan dem, så försök låt bli!

• Anonym

Jag funderar på att strunta i tabletterna jag också... Det här går inte. Jag ahr somnat ifrån mitt barn flera gånger idag, det är ju fullständigt livsfarligt!

Normalt sett pluggar jag, men nästa vecka har jag lov. Kan jag bli sjukskriven under nästa vecka, så barnet kan vara på dagis på heltid då? Så kanske tröttheten har lagt sig lite då?

• majja1

Jag kunde inte heller äta dom..satt och somnade hela tiden och var helt vimsig.
    Dom sa att det skulle gå över efter nån vecka, men efter 2 veckor gav jag upp och kom tillbaka till världen.

• Poffan

Du kan ju skippa i helgen om de känns jobbigt och kanske ringa doktorn på måndag och berätta hur du känner så kommer doktorn nog på nåt bra =)

Krya på dej!

• Familytime

Jag antar att du provat allt annat som man kan göra mot klåda, så det är väl ingen idé att dra allt det där. Men är det så att man somnar ifrån sitt barn några gånger, så är det faktiskt inte värt det. Anser jag, då... Tänk om det händer något med ditt barn, då känns det inte lika viktigt längre. Det är så svårt det där...visst kan man råda dig att låta bli tabletterna, men det är ju du själv som känner vad som är bäst!

• Anonym

Jodå, jag har testat allt annat och inget har hjälpt. Men, nu är jag inte lika trött mer, idag har jag varit vaken hela dagen! Och klådan är i princip borta. Så jävla underbart!!

Ska jag sluta med medicinen nu, eller ska jag äta den ett tag till? Läkaren sa ingenting om det nämligen.

• ying yang

Vad skönt för dig jag tycker mest de var de första gångerna man blev så trött av dem, sen brukar de bli bättre.

• Poffan

Va skönt =) Men fortsätt med medicinen så att klådan inte kommer tillbaka på en gång. Ring och prata me din doktor och fråga hur länge du ska äta.

• Anonym

Suck... Inatt var det hemskt igen, så jag tog en till tablett. Men ni har rätt, jag ska ringa till läkaren och höra hur länge jag ska fortsätta med medicinen. Vore ju dumt om jag slutade för tidigt så det kom tillbaka.

Men, jag är faktiskt pigg nu iaf

• Anonym

Jag känner knappt av mina atarax alls, hade dem mot klåda först. Hjälpte inget. Nu har jag dem mot oro. Jag blev zombie liknande trött i början men nu har jag haft dem i snart 5 år i perioder och vad jag minns så la sig tröttheten efter några veckor!

• Anonym

Har provat för tillfälliga panikattackeer. det var en trygghet! Ingen jättestark verkan (kanske mest placebo?)

Svar på tråden Har du provat Atarax?