• Mia83

Samma färger i alla rum?

Vi är mitt inne i projekt "renovera hela lägenheten samtidigt".
    Vi är snart färdiga med köket, samt golven i alla rum. Nu är det dags att börja med väggarna.
    Vi har bestämt att det blir någon form av brun fondvägg i köket, troligtvis med putsliknande struktur. I köket har vi grått kakel i 3 nyanser samt mörkgrått skifferlaminat på golvet.

Igår kväll slog det mig att jag inte direkt vill ha några andra färger än just grått och brunt/naturfärgat i lägenheten. Så jag tänkte att man kanske kunde köra det rakt igenom, men välja ett färgtema på textilier som skiljer rummen åt.
    Jag tror att detta kommer bli bra och att vår lägenhet kommer kännas väldigt lugn och behaglig.

Vad tror nì?
    Någon som gjort något liknande?

• Svar på tråden Samma färger i alla rum?
  • mimmi006

Jag tycker att det är jättesnyggt att ha en enhetlig stil, ger ett harmoniskt intryck och det syns vad personen gillar. Go for it och bry dig inte om vad andra tycker ! Vi målade vitt nästan i hela huset för några år sedan och oj, vad många som hade synpunkter innan de hade sett det. Nu är det många av dem som frågar hur vi har gjort och köper färg ...

• ommseif

om det hade varit jag hade jag inte tagit samma färger på väggarna i alla rum... känns som att man kan bli less på det då.

• Mia83

Men jag tror inte att det måste bli det om man bara lägger ner lite energi på att komplettera med färgerna på övrig inredning. Dessutom kan man ju variera tonerna mellan rummen, det behöver ju inte vara exakt samma kulör överallt.
    Känner bara att jag inte gillar tanken på "färger" på väggarna. Vill ha en naturlig känsla rakt igenom liksom......
    Fast man vet ju inte förän man har gjort det.

• Lola Jämtland

Jag tycker det låter tråkigt jag.......

Men så gillar jag ju färger oxå iofs....

//2007-here I come!
  • Mia83

mimmi006

Kul att det iaf fanns en till som tycket att det lät som en bra idé! Alla åsikter är välkomna, men man bli lite modigare om åtminstone någon håller med.

Tack för alla era tankar!

• mimmi006

Det är ju precis som du säger... lägg till textilier och andra dekorationer och du kan få naturligt eller färgstark beroende på humör.

• ommseif

ja, olika toner skulle nog vara bra
    kör på det, det klart det är fint om det är lite enhetligt, inte för skrapa kontrater från rum till rum, men liiite olika vill man nog ha (iallafall jag!)

• ommseif

ja, olika toner skulle nog vara bra
    kör på det, det klart det är fint om det är lite enhetligt, inte för skrapa kontrater från rum till rum, men liiite olika vill man nog ha (iallafall jag!)

• Sinikkaa

TS
    Tycker att de verkar rimligt.. Själv har jag inte rikigt så men de är genomgånde vita möbler med några i ek som bryter .. Tycker att de är vikigt att färgerna i ett hus "kompletterar" varandra så att inget rum skär sig mot de andra de är rikigt fult.. SÅ jag tycker defintivt att de är någe att satsa på! 

Svar på tråden Samma färger i alla rum?