• Anonym (Kaffedraken)

    Hur luktar dött lik?(människa)?

    hej..håller på att utbilda mig...och nästa vecka ska vi lära oss om lik.och se ett lik!Hur ska jag förbereda mig?

    jag har hört från en del att det är den värsta lukten som finns....typ jättesöt rutten lukt ! någon som vet...??? hur ska jag klara det?

  • Svar på tråden Hur luktar dött lik?(människa)?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Det luktar fruktansvärt illa men sådana som används vid studier kanske har legat nerkylda=luktar mindre??

    Förstår din skräck

  • Anonym (Kaffedraken)

    Har bara haft med nyligen döda att göra och de luktar inte. Men kan tänka mig att det luktar rätt hemskt när de har legat ett tag.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Finns de levande lik? jag har vart inne hos många döda o även suttit med en man när han dog men jag har inte känt nån speciell lukt

  • Anonym (Kaffedraken)

    Luktar som vad som helst som dött och legat ett tag (tänk roadkill). Om det luktar alltså.

    (fast jag tror att lik "för studenter" har förvarats kylt så det inte ska lukta)

  • Anonym (Kaffedraken)

    har varit på obduktion och jag tycker inte alls att det var farligt. var ingen speciell lukt!!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Man lär sig aldrig, men man vänjer sig.
    Finns smörja att ha under näsan för de som kräks lätt. Annars får man sluta andas genom näsan och ha munskydd.

Svar på tråden Hur luktar dött lik?(människa)?