• Storlego

mammakläder i Lund

Hej!

Jag är just nu på besök i Lund och undrar om man kan hitta mammakläder någonstans. Lindex, Kappahl och HM har jag kikat på i Göteborg, så jag letar efter något lite mer spännande. Finns det någon butik som säljer sådant?

• Svar på tråden mammakläder i Lund
  • maalisen73

Vero Moda uppe på Nova kan ha... Sen finns det någon affär på lilla fiskaregatan som jag glömt vad den heter...

• Boston dreamer

på nova finns vero modas mammakläder på affären Exit, där har jag handlat
    de finns även på en barnaffär inne i Lund men tyvärr kommer jag inte på vad den heter.

• TjorveniSkåne

Nova Lund (utanför stan) har HM, Lindex, litegrand på KAppAhl, Pop och Topshop (tror jag). I stan finns numera bara pop, "barnsligt" har slutat med mammakläder.

• Storlego

Tack för svaren! Trist att man måste ut till Nova för att hitta mammakläder, men det tycks vara likadant överallt: mammakläder finns bara i köpcentran utanför stan!
    Vi får se om jag orkar ut dit idag eller jag blir inne i stan och nöjer mig med de kläder jag har...

• söjsan

lund är jättesvårt! har varit inne i typ alla klädaffärer och frågat. verkar bara va nova som har!

[lycklig med humpe i magen]
  • AppleTubbie

Förra året fanns det en affär inne i stan som heter Mamique - vet ej om den finns kvar, ligger om hörnan efter "Korthuset" på Klostergatan, bredvid en sybehörsaffär.

• quivive

Mamique är nedlagd sedan ett tag. Jag var runt i stan och letade igår och det fanns bara enstaka plagg på Polarn och pyret på klostergatan och på Barnslikt på Bytaregränden. annars inget.

Nova är det tips jag har fått, TYVÄRR. Jag vägrar åka dit, det har förstört så mycket för butikerna i centrum. Jag får väl åka till Malmö istället. Där lär det finnas några mammabutiker.

Svar på tråden mammakläder i Lund