• majzzan

Paraplyaralia!!!!

Finns det nån mer som har en paraplyaralia som ni har lyckats få å blomma?????
    Nu har den ( aralian ) lyckats få 'bär'!!!
    Bilder på min finns i mitt galleri!!!!

Majzolla... mamma till 1 ängla barn + 5 jordbarn!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-23 18:40:22:
    Köpte växterna 1994 å då var dom ca 30cm höga.. blommade första ggn 1997.. Sen 2003 har den blommat konstant eller bägge rättare sagt.. mer eller mindre samtidigt..
  • Svar på tråden Paraplyaralia!!!!
  • tindra79

Nej du! Vad häftigt!
    är mycket intresserad av växter men har aldrig sett en sån blomma!!!
    Hur lyckades du med det???
    Jag har en som jag haft i massor av år, men nu helt plötsligt tappar den alla blad!
    Har du någon tanke på vad det kan vara för fel???
    O ge mig bra skötsel tips!!!
    Tack på förhand!!!

• majzzan

Jag har haft den sen -94... så jag köpte den var den ca 30 cm hög.... -97 blommade den för första ggn... eller båda 2.... ( stod i samma kruka sen jag köpte den ) jag bytte till själv vattnande -00... nästa ggn den blommade var -03 å sedan dess har den blommat konstant... för 1 månad sen så bytte jag till större själv vattnande krukor... å jag vet inte om jag på nåt sett under hanteringen lyckades polinera blommorna för nu är där 2 'bär'.... skiit kul.... för jag lyckas aldrig med några blommor annars...
    det enda tipset jag har är att jag har den i ett fönster där solen kommer in först sent på eftermiddan.. å så att jag då vattnar den 1 gång i månaden ...  prova å sätt den i en sån där själv vattnande kruka.......

har letat på nätet... det är sällsynt att man får den å blomma men lyckas man så vet man att den trivs!!!!!

• tindra79

Där ser man!!!
    Ja jag är imponerad!!!

• majzzan

Tackar!!!! *ler*.....  Ska ta å köpa ett par till nu i veckan... så får man se hur dom trivs....

• Euphorbia

Och jag som är överlycklig att jag har fått min att överleva!
    GRATTIS!!

• tomcar1

Hej !
    Har aldrig sett något liknande förut ! Vad kul och annorlunda. Häftigt.
    Mvh tomcar1

• majzzan

Ja det är skit kul å ha nåt annorlunda....
    Frågade på ett stort trädgårdscenter om dom visste om det här med blomning å dom hade aldrig varit med om det.... så dom fick kolla upp det i en bok...... KUL!!!!

Svar på tråden Paraplyaralia!!!!