• traztan

tovigt hår

tänkte bara kolla om det finns någon här med bra tips till min dotters "toviga" hår. Hon har mycket å tjockt hår å det är ett rent h--vete att rede ut det på morgonen. Enda gången det går bra är om vi har tvättat håret på kvällen å gjort en fläta innan hon går å lägger sig. Finns det någon som har tips så tar jag tacksamt emot det.

• Svar på tråden tovigt hår
  • maalisen73

Min dotter har långt hår som lätt trasslar sig, här heter lösningen spraybalsam, har wellas for kids och det funkar jättebra!

• Jewell

samma problem här med dotterns hår + att hon hatar att bli borstad men med balsamspray brukar det bli lättare om håret är torrt...

• Helen72a

japp... jag säger oxå balsamspray

• Disela

jag hade själv superlångt hår förut, och jag flätade det varje kväll innan jag skulle sova. så gör det till en vana, tro mig det är så skönt! och så blir det inte så jobbigt med allt hår överallt på kudden på natten. antagligen har hon torrt hår, så testa att köpa ett balsam för torrt hår. om hon inte är för liten för vanligt balsam så klart. annars som alla andra säger, balsamspray. lycka till!

• traztan

har provat alla sorters balsam spray.. även dom dyrare hos frisörerna,, hjälper inte..

• hotten

balsamspray hjälper inte här heller, men använder hårinpackning som balsam, funkar kanon

• Helen72a

har du provat att gå till en frisör o klippa henne?

min ena tjej hade typ "svinto" hår bak i nacken.... efter ett besök hos en riktig frisör så blev det bättre... annars klipper jag dom lite själv

• hotten

vi går alltid till frissan för det är roligt, har oxå prövat ganska kort går men de hjälper heller inte, så lika bra att ha långt för de är finare, hon bill ha det långt ochman kan ha den fast då

• traztan

frisör går vi till med jämna mellanrum.. men ska nog ta å prova å köpa schampo för torrt hår..

• mase2

Varje kväll när min dotter ska lägga sig så borstar jag det och flätar det. Mycket därför att hon är så hår öm. Hon har också jätte tjockt hår. Försöker också i den mån det går på dagarna att ha det uppsatt också. I Allafall när hon är ute och leker.

• DEB

Jag har massor hår, tjockt och långt, har alltid haft det. Kommer ihåg att det var ett rent h*lvete när min mamma borstade mitt hår som liten. för någon vecka sedan köpte jag L'anza anti aging silk serum och har aldrig haft så lent hår! Det är dyrt men väl värt det tycker jag. Är så skönt att slippa de ca 15 minutrarna det tog på morgonen för att reda ut alla tovor...

• Tiiina86

:) min dotter e halv afrikan så hon har speciellt shampo som d e mer olja i som ja köpt på afro salong samt spray + krämer till håret som e till barn å då blir d mycket lättare att kamma annars e d inte kul. ja sätter upp det varje dag för annars blir d så trassligt å tovigt. vet itne om man kan ha dessa produkter på sånnt "nordiskt" hår.  men annars finns ju balsam spray för barn sen är d bara ha balsam i håret när man tvättar håret.
    men d e det jag kör med ,ha medel å kamma ofta och sätta upp håret.

• mizztigger

min 6 åringa dotter har jättetunt fint hår och det är alltid tovigt löängst bak på huvudet. även om jag flätar en eller flera flätor så är det tovigt och går ite att få ut..

vi har änvändt spraybalsam i flera år samt inpackning men inget hjälper!! det är bara en massa tovor och även hon är håröm... det har blivt så att på morognen så kammar vi inte hennes hår ingen av oss orkar med allt grin och skrik och gråt på morgonen...

• dison

Känner igen problemet, vi har provat det mesta men resignerat och dottern har oftast en kort page, vilket hon trivs jättebra i som tur är - och flera andra i klassen har nu klippt sig likadant. T.o.m. frisören suckade frustrerat efter att ha borstat igenom dotterns hela hår och sprayat med balsam, men när hon hade hämtat saxen och skulle börja klippa så var det redan trassligt...

Annars är det hårinpackningar som fungerat bäst, låtit dem sitta i länge, minst 20 minuter. Även provat någon sorts glanscreme som får lite styrsel på håret.

• Majsan70

Kanske behöver din dotter gå lite oftare till frisören? För torrt hår som tovar sig lätt finns det serumdroppar man har i topparna. Det är dyrt men ganska drygt.

Min brorsdotter har långt supertjockt hår dessutom rött som har en xtra knepighet till att tova sig. Henne klipper de var 5 vecka ungefär för att hålla det bra. Sen har de serum i flera ggr i veckan.

• traztan

tack för alla tips. Nu kom hon häromdagen å sa att hon ville ha page.. så nästa vecka bär det nog iväg till frisören.. vet inte om jag tycker det är bra eller dåligt. Men det kommer nog bli mycket lättare att reda ut ivarje fall

Svar på tråden tovigt hår