• Hoppe tossan

Problem med förstoppning? Här är ett jättebra tips!!!

Hej alla förstoppade blivande mammor!

Hade länge jättemycket problem med förstoppning i min graviditet och provade både vi-siblin och laktulos, fibrer, motion, vatten och annat... Inget funkade.

Men så köpte karln nåt som heter "Psyllium-frön" (Axa go green), de är som linfrön nästan. Och då *VIPS* så fungerar magen som förut igen! SÅÅÅÅÅ skönt när man kämpat flera timmar på toa på en dag ibland.

Så testa det, tjejer! Psylliumfrön, finns att köpa i vanlig livsmedelsbutik.

• Svar på tråden Problem med förstoppning? Här är ett jättebra tips!!!
  • Mspregnent

Jag köpte med dom fröna, faktiskt ett tips från någon här. Funka kanon på mig också, och jag är jätte glad för det!

• trasslig

Hur ska man äta de då? De ska inte tillagas va?

• Hoppe tossan

Trasslig: Nej, de ska inet tillagas. Man lägger dem i fil, juice, vatten eller vad som helst. De behöver inte svälla heller. Jag själv tar 1,5 msk i ett glas vatten varje morgon! Det smakar inte så illa, det är nästan smaklöst. Men tycker man inte om att svälja "frövatten" är det väl bättre att ha dem i filen eller gröten.

• Mspregnent

På dom jag köpta stod det att dom skulle ligga i vatten i 1 tim o 30 min. minst 2dl vatten och 1,5 msk med frön. :)

• Widmarkarna

Ostbågar gasar upp magen rejält också har gjort nr 2 hela 2 ggr idag

~*~ BF 25:e Juni 2006 ~*~
  • trasslig
    marissa76 skrev 2007-02-24 11:46:00 följande:
    Ostbågar gasar upp magen rejält också har gjort nr 2 hela 2 ggr idag ~*~ BF 25:e Juni 2006 ~*~
    uää little too much info..

men tack, jag ska gå och köpa Axa grejerna.
  • Widmarkarna

trasslig, äääh inte va så känslig :-P

~*~ BF 25:e Juni 2007 ~*~
  • DreamboatAnnie

"uää little too much info.." - en tråd som handlar om förstoppning är väl inte direkt rätt ställe att vara känslig i ;)

• trasslig

ja men nu kommer jag inte att kunna äta ostbågar någonsin igen! :P

ska man blötlägga de innan man har de i fil och sånt också eller?

• Widmarkarna

usch.. blötlägga ostbågar :-| låter inte gott!

• Hoppe tossan

Jag har inte blötlagt dem något innan filen. Inte vatten heller och det har funkat!

• Mspregnent

marissa76, haha jag tror inte trasslig mena att hon skulle blötlägga ostbågarna ;) Jag tror hon mena fröna... ;P

• Mspregnent

Eeeh läste inlägget igen, menar männsikan verkligen att hon tror att man ska blötlägga ostbågarna?? :-O

• Widmarkarna

Mspregnant *schyyyh* jag vet, säg inget till henne, restas lite bara hihihih
    fasto andra sidan, kanske hon snackade om ostbågarna.. :-O

• trasslig

hahahahahAHAHAH blötlägga ostbågar, de låter smaskens.. tänk er hur spaden smakar sen ;) mmm

• Mspregnent

trasslig, fasen va äckligt!! ;P

• LovaTösen

Är det de fröna som kallas loppfrön? För de har jag läst ska vara bra mot förstoppning.

• Hoppe tossan

har inte hört om de kan kallas loppfrön. men mycket möjligt!

• Mspregnent

Lovatösen
    Hej, ja du har helt rätt, dom kallas loppfrön, ser ut som små loppor :-P

Svar på tråden Problem med förstoppning? Här är ett jättebra tips!!!