• kajsa27

Grannar

Alltså hur mycket ska man behöva stå ut med? Bor i lägenheten under en familj. De har ett barn som är mellan 2 och 3 år gammal. Under ett helt år så plågades vi av barnskrik hela kvällarna. Jag trodde först att det var ett spädbarn med kolik, men icke. Det höll på i timmar, varje dag. Till sist skrev jag ett brev till dem, att det är väldigt lyhört och att min dotter har svårt att somna pga deras barn osv. Sedan blev det bättre.

Men nu har det lilla barnet börjat att cykla runt där uppe, eller vad det nu gör. Det låter som fan ned hit, sent på kvällarna! Man kan ju undra vad de har för rutiner.... Fram och tillbaka över golvet åker det där IRRITERANDE ljudet. Det skulle kunna vara en rullande kontors-stol. Jag är inte så noga under dagarna, men på kvällarna vill jag ha lugn och ro!!!
    GRRRRRRRRRRRRR vad jag stör mig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Svar på tråden Grannar
  • Kajee

Fortsätter det fastän du har pratat med dom flera gånger så prata med hyresvärden eller bostadsrättsföreningen.

Själv är jag irriterad på grannen som lagt om golv i hela sin lägenhet i tre veckor nu. Han håller på till klockan tio (som han ju får) och bankar och borrar etc - men mina barn går ju och lägger sig vid 19.30 - 20.00. Skrikandes
    Men nu är det tack o lov färdigt.

?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • kajsa27

vad gäller egentligen i lägenhetshus - när "ska" det vara tyst?

och FÅR man cykla inomhus?? (eller vad dom nu håller på med???)

• Kajee

Här ska det vara tyst klockan 22 - och det är nog ganska vanligt. Hyresvärden borde veta.

?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Jontes mamma

det är lite olika någon gång mellan 22 och 23 brukar det vara.

Om det finns någon störningsjour så ring till den. Det har jag fått göra för olika saker. Det brukar funka. På ett ställe där jag bodde fick den som förde oväsen betala störningsjourens uttryckning, 1000:- Sen blev det tyst hela tiden. Dom kom till och med och bad om ursäkt.

• whitetiger

mkb regler .. av hänsyn till småbarnsfamiljer så "bör" man börja dämpa sig runt 8 ... och så ska man hålla käft klockan tio ... vilket inte hindrar mina grannar att stampa dusha springa ovanför mina barns rum fram till 12-01 varenda dag :/

• Vifsla

Ge igen, klampa lite extra, kanske en söndagsmorgon kl 6.

• NinnaW

En liten undran bara, man får väl duscha alla tider på dygnet? tänk på dem som jobbar konstiga tider, tex barpersonal...

• ming

Nä, jag tror inte att man får duscha när man vill, om det stör andra.
    Tex kan ju barpersonal eller andra med konstiga tider duscha på morgonen när de går upp istället (nu för tiden stinker de ju inte ens rök).

• whitetiger

klart man inte kan dusha när man vill det hörs i rören särskilt om man bor högt upp det stör alla under en

• ying yang

Nej man får väll inte duscha närsom egentligen, men det gör jag och ingen har klagat.

• kajsa27

men cykla då? DET är ett irriterande ljud!

Svar på tråden Grannar