• Tina83

Har råkat använda oljebaserad färg i sonens rum...

jag har köpt fel färg, skulle köpa tavelfärg, o målat i sonens rum o i köket på ett litet ställe.

med oljebaserad färg....dom sa ingenting om det i affärn, o hon såg att jag hade två små barn, en på 6 månader o en på 4 år.

jag har haftr ont i huvudet hela dagen, o känt mig omtöcknad. tror barnen också mått dåligt av ångorna, men inte säker.

finns det nån mer som målat med oljebaserad färg hemma som haft småbarn?? är ganska skärrad o orolig just nu!

(sambon ringde o skällde på hon i butiken som sålt oljebaserad färg utan att varna för ångor mm. ska dit imorrn o få pengarna tillbaka. ska köpa vattenbaserad färg o måla andra laget med den istället)

• Svar på tråden Har råkat använda oljebaserad färg i sonens rum...
  • hallon2

Inte bra alls! För varken stora eller små...

Men inte ska dom i affären hålla ordning på dig och vad du köper, - det måste du ju veta själv, eller hur? ;)

Vädra så mycket ni kan utan att förfrysa er! Låt barnen sova så långt bort från ångorna som går (absolut inte i samma rum som ni har målat!).
    Jag målade själv här hemma med skoltavelfärg och det tog flera dagar innan det var OK att vara i närheten av mitt måleri...

• Sundström

Tråkigt när man köper fel saker, speciellt färg.

Sedan lät det inte så bra och då menar jag att ringa och skälla på personalen i butiken. Tycker lite synd om dem. De kunde ju inte veta vad den ska användas till. Jag skulle nog be om ursäkt till dem. 

• JessicaB

Såklart kan väl inte personalen veta heller.  Personalen kanske trodde att du köpte ut åt någon, ellerhur??
    Skulle inte kräva pengarna tillbaka utan läsa bättre på produkten vad det är jag köper.
    Men men, om ni känt er omtöcknade är det väl läge att åka hemifrån??? Skulle då aldrig låta barnen sova hemma i lukten, men jag kanske är extrem.

• Tina83

alltså..först ringde jag till dem o frågade en massa frågor om just vad jag skulle köpa, vad jag skulle ha den till mm.

jag känner dem lite grann. så vi pratade länge o så om allt möjligt. hon sa att det var den här färgen hon hade, o så gav hon mig målartvätt o en roller typ. plockade ner i en påsen, jag läste aldrig på den, då jag trode hon hade tagit rätt färg åt mig.
    jag bad ju om hjälp, o då tycker jag det är märkligt att man ger en i princip giftig färg när hon visste att vi skulle måla i sonens rum

hon sa " ja, men man kan ju ta in ppå vandrarhem eller sova hon föräldrar.."

• Sundström

Jag kan förstå dig att du blev arg...men varför måla på vintern. Det blir ju ganska kallt när du vädrar. Ja, ja...jag vet ju inte all fakta. Lycka till med att måla rummet. Jag längtar efter att få göra samma sak till våran son. Det tröjer tyvärr litet tag.

• MoonFlight

Det går inte att måla vattenlöslig färg ovanpå oljefärg det blir nog ett problem. (Tvärtom går men inte vatten på olja)

• Tina83

varför går det inte?
    vissa säger att det går, andra inte..

i en annan färgaffär sa dem att det går

Svar på tråden Har råkat använda oljebaserad färg i sonens rum...