• Anonym (Sarah)

Huskurer för magkatarr?

Hej,

Jag har återigen fått magkatarr. Jag undrar om ni har några tips och råd för att lindra besvären. Jag ska till läkaren på måndag men det är långt dit...

• Svar på tråden Huskurer för magkatarr?
  • MuKo

Jag brukar bara äta snäll mat, typ kokt o så där. Dricka massa ramlösa (hjälper iaf mig lite.) Och inte stressa!!

• marie1973

Jag led av fruktansvärd magkatarr under en längre tid, med sura uppstötningar, Novalucol hjälpte för tillfället. jag tog upp detta med min läkare och han tog prov och det visade sig vara heliobakter, magsårsbakterier. En dunderkur av antibiotika och smärtornaa försvann, är 2 år sen nu.

• majja1

Mycket vatten och sen brukar jag köpa filer med bifilus och dofilus.
    Dom är jättebra och lugnar ner magen ganska snabbt.
    Förstår att det känns långt till måndag..lider av magkatarr sen många år tillbaka och vissa perioder är det hemskt.
    Du får prova dig fram lite vad just din mage tål, men för mig funkar det med mycket vatten och fil.
    Ris är snällt och ät bara kokt mat.
    Lycka till!!

• AnnaGBG

Tills på måndag kan du väl köpa något receptfritt? Om inte apoteken är öppna där du bor så kan du ju köpa Samarin i mataffären...?

• Asgaya

Ja, samarin tycker jag är överlägset bra.

• Max mamma

sötmandlar är bra för stunden.

• Anonym (Sarah)

Hej!

Tack för alla tips! Samarin tar jag regelbundet och det fungerar endast för stunden. Tyvärr kan jag inte ta receptfritt då jag är reumatiker och står på andra mediciner, därför måste jag vänta...

Återigen, tack!

• Anonym

Yoghurt & Novalucol (receptfritt på apoteket)

Svar på tråden Huskurer för magkatarr?