• Tre Söner

Hur göra med misslyckad blondering?

Jag fick ett(idiotiskt)infall i förrgår och köpte en blondering, bidde inte så bra...Köpte således en till och slängde i igår kväll. Blev bättre men inte nöjd. Är ljusblond nu men det skiftar i gul nästan lite åt orange. Kankse inte så extremt men nog för att jag stör mig, dessutom så trivs jag inte i så ljusblond. (var jätte ljus som barn så jag trodde det skulle passa men icke)

Frågan är nu kan jag färga över mörkare nu? Inte brunt men typ mellanblond? Vad tror ni som kan sånt här???

• Svar på tråden Hur göra med misslyckad blondering?
  • April Mamma

För att inte misslyckas igen så gå till frissan och låt dom fixa..kanske inte värt exprimentera mer hemma nu...håret slits jättemycket av att blekas och färgas om osv..

• Tovisen

Testa med silverblond den brukar ta bort de gula/orange skiftningar iaf. Men de e nog fortfarande väldit ljust då kanske ja vet inte. Å efter de kan du ju ta en lite mörkare blond, en toning!!! skulle nog ja gjort iaf.. hihi lycka till =)

• Tre Söner

Jo det borde man ju men jag vill fixa detta i helgen helst...

Har lagt in en bild i galleriet, hade sens tidigare slingor och de är verkligen blonda men inte resten av håret.

Dumma dumma jag...

• Gärdan

Det går alldeles utmärkt att göra det själv. Vad du måste göra är att först pigmentera håret genom att färga det knallrött.
    Sen kan du färga det mörkt utan att det kommer att se grådassigt ut. (pigmenterar man det inte först kand det t.o.m. skifta i grönt...
    Lycka till!

• Gäspan

TS!
    Jag tänkte skriva i din GB, men du har ju ingen...

• April Mamma
    Tre Söner skrev 2007-02-24 07:48:22 följande:
    Jo det borde man ju men jag vill fixa detta i helgen helst...Har lagt in en bild i galleriet, hade sens tidigare slingor och de är verkligen blonda men inte resten av håret.Dumma dumma jag...
    Kikade in på bilden...ja, det ser ju lite "missfärgat" ut..
    Jag står fast vid att jag tycker att en frisör borde färga om det...kommer i håg en tjej i min klass (för många år sedan..) som blekte håret hemma o det blev missfärgat, då färgade hon om det med en mörkare nyans..men det blev typ brun-orange...så då tog hon en mörkare nyans och det blev inte heller bra...dessutom så blev håret förstört och hon tappade massor av hår......
  • Aiwendil

Jag har färgat mitt hår hela livet och bara misslyckats EN enda gång
    i mina tonårsdagar

Du kan köpa en vanlig hårfärg på tex Ica MEN
    se till att det finns röda pigment i färgen!
    Det är viktigt
    Det kan ju varar brunt.. men lite åt det röda hållet. Koppar, mahogny, kastanj.
    Alltså inte BARA brunt för då blir det "alger" av ditt hår (kan bli)

• Gärdan

En sak till; du behöver inte köpa en två-komponentsfärgning när du ska färga det rött utan det går bra med en toning.
    Jag har gjort detta många gånger, både på mig själv och min man faktiskt (ni vet i mitten av 90-talet när killar skulle ha platinablont, kort hår, typ som Bingo Rimér)

• Gäspan

...fast såå fult såg det inte ut tycker jag. Lite "strawberry blonde" - en ovanlig och vacker färg.

• Tre Söner

Gäspan:
    Hade tagit bort gästboken tydligen, fixat nu hoppas jag! Skriv gärna en rad...

Aiwendil: Ja det lät ju inte skojigt det där med alger

Svar på tråden Hur göra med misslyckad blondering?