• trollbunden

Svettas som en gris

Flera nätter den sista tiden har jag börjat svettas hur mycket som helst. Jag vaknar på natten och är blöt över hela kroppen, måste byta lakan, kudde och vänder på täcket för att få tort igen, man kan nästan tro att jag har feber eller nåt... är det vanligt? Kan tillägga att vi inte har speciellt varmt inne så det kan inte bero på det (ca 16-18 grader).
    I normala fall fryser jag nästan jämt.

• Svar på tråden Svettas som en gris
  • Zette

Japp har haft likadant själv.
    Skit jobbigt att svättas som en gris fast fönstret är öppet och det är kallt i sovrumet.

Men ett tag innan det är dax för FL så ställer kroppen om sig igen från att vara gravid till att inte vara gravid och resultatet är otroliga svättningar.. Jobbigt men sant

Så det är iaf någonting positivt i att man svättas.

• Lepa

Japp, känner igen detta. Vi har det svalt i sovrummet men kan vakna mitt i natten av att det bara dryper svett av mig! Brukar då gå upp och svalka av mig.

• Fia22

När jag väntade min dotter sov jag med öppet fönster tills hon kom...den 28:e okt och jag var genomsvett ändå...helt normalt!

• Mandy79

Här är en fryslort som nu svettas mängder på natten och alltid tycker att det är för varm överallt!

• Lepa

Det värsta är nog när man har duschat o gjort iordning sig o ska ta på sig skorna!!! Puuuh, värsta maratonloppet, känns som man förbränner multum när man försöker knyta skorna! O man känner sig inte lika fräsch längre...

• feb05

haha Lepa gud va skönt o höra att det är fler än jag som har ta på sig skor problem hehe=)

• Lepa

O det värsta e att jag inte tycker att min mage e så stor än, men jag tror jag fått nått hjärnsläpp när det gäller det - för alla säger att jag har fått stor mage. 10 veckor kvar så det stämmer väll nog!

Ser framför mig när jag e typ i v.35 o ska få på mig skorna. Inte konstigt att man ser höggravida kvinnor komma in på barnmorske mottagningen i tofflor mitt i vintern!

• Mmmarabou

Här är en till som svettas som en liten gris. Sover med öppet fönster, får byta sängkläder mitt i natten för att de är dyngsura ...
    Skönt att höra att det är fler svettgrisar där ute

• trollbunden

Kan meddela att jag gjort ett väldigt ovetenskapligt test med hallonblandstét, om jag dricker det på kvällen svettas jag på natten, om jag inte dricker det så håller jag mig torr.

Har bara provat 4 kvällar/nätter men än så länge verkar det ha ett samband med mina nattliga svettningar.

• gizmolina

känner igen detta min sambo ligger med två täcken o tre katter i sängen, jag har tvärdrag o inget täcke alls o är ändå varm......inget kul o synd om min kära sambo....

Äntligen ett +
Svar på tråden Svettas som en gris