• chokladglass

lösnagel-lim och linser

Jag tänker INTE sticka under stolen med att jag lider av vissa nojjor och fobier och att dessa ibland kan gå mej över huvudet och ge mej magont och oro.

Igår klistrade jag på lösnaglar, men upptäckte ganska snabbt att det inte riktigt var min grej, så jag plockade bort dem. Kvar blev torkat lim över hela naglarna och jag gjorde mitt bästa för att slipa bort så mycket lim jag kunde från naglarna. Mitt "problem" nu är, hur farligt är det att plocka ur, och sätta i linser med eventuella spår av nagellim på fingrarna? Letade efter liknande trådar på nätet, men såklart e det bara jag som överhuvudtaget oroar mig över något sådant :S

Vore mycket tacksam för svar om det mot all förmodan fnns någon som vet någonting om detta.
    //Ewe

• Svar på tråden lösnagel-lim och linser
  • educated ninja

ring närmaste optiker de brukar ha öppet på lördagar ;)

• lluvia

Jag är övertygad om att det är ofarligt. Tvätta händerna normalt innan bara. Eventuella limrester har ju torkat och släpper inte. Det kommer inte hamna på linserna.

• chokladglass

IIuvia - Tack för det vettiga svaret.
    educated ninja - tack för det inte så vettiga svaret!

• Hannah76

Det värsta som kan hända är att du får en liten limrest mellan linsen o ögat, men det är n väldigt liten risk o inget farligt om det händer.Alltså behöver du inte oroa dig, jag lovar.

Svar på tråden lösnagel-lim och linser