• Vendel

Spränger det och trycker neråt i snippan/mellangården/hela underredet på er efter förlossningen ?

Jag födde en underbar liten son för 12 dagar sedan, blev sydd ganska så mycket och upplever att trycket neråt bara blir värre och värre, orkar knappt bära den lille utan att det känns som att jag ska spricka upp. Har svårt att sitta längre stunder också. Är det någon som varit med om detsamma? Eller kan det blivit något fel?

• Svar på tråden Spränger det och trycker neråt i snippan/mellangården/hela underredet på er efter förlossningen ?
  • zazla

Är det hela tiden? För jag kände så i kanske 2-3 veckor efter förlossningen men bara när jag gick. Sedan försvann det helt.

• Thezz mamma till två

Så där kände jag också ganska länge, fast jag sprack iofs inte så mycket..
    Gör det ont?
    Du kan inte ringa din bm och fråga henne?
    Klart att det är ömt och känns konstigt efter en förlossning, men du ska ju inte uppleva obehag och smärta.

ღ 25/1-06 Matteus & Tilde BF 17/4-07 ღ
  • Cippi

Kände det ett tag efter förlossningen men kom sedan igång ordentligt med knipövningarna och då blev det bättre. Prata med MVC så kan de göra en koll.

• Cippi

Grattis till sonen förresten!

• Vendel
    zazla skrev 2007-02-24 14:14:18 följande:
    Är det hela tiden? För jag kände så i kanske 2-3 veckor efter förlossningen men bara när jag gick. Sedan försvann det helt.
    Det är mest när jag går och framför allt bär, sedan kan det kännas så lite om jag sitter länge. Inte när jag ligger. Avtog det för dig succesivt?
  • Vendel
    Cippi skrev 2007-02-24 14:27:38 följande:
    Grattis till sonen förresten!
    Hjärtligt tack för det!
  • Legolina

Det är ganska svullet där neråt och är man uppe mycket upprätt så ökar svullnaden och då trycker det så som du beskriver - så var det på mig iaf.

Ett tips är att stå på alla fyra men med armbågarna i golvet/sängen då kommer underredet i högläge och det känns bättre.

Man kan ju ligga så och titta på bebben

Grattis till plutten och lycka till!

• Cippi

Du ska ju helst inte bära nåt tyngre än sonen den första tiden efter förlossningen. Vet inte hur länge det gäller. Var själv inte så duktig på att undvika att ta i och bära tunga saker.
    Kontakta din BM på måndag och berätta om det fortfarande känns konstigt. Bättre en koll för mycket.

• Nalle Puh73

Så där hade jag med, i flera veckor men det kanske du inte vill höra. Tyckte det kändes lite som om allt blod i kroppen samlades mellan benen och sprängde. Var upp till Bm efter ca 3 veckor för hon ville kolla så det inte var ett hematom (heter det så?) men hon såg inget konstigt utan trodde det hade med mina fogar att gör. Blev beordrad att inte bära (hur går det med en bebis?) inte gå mer än nödvändigt. Hade så ont så jag grät bara av att stå upp och byta blöjor på sonen. Stog jag med benen i kors och pressade ihop släppte det lite eller om jag höll ena handen mot underlivet och tröck uppåt. Sambon funderade flera gånger vad jag sysslade med när jag hade handen där när jag gick hemma. Jag syddes invändigt på baksidan mot tarmen med  6-7 stygn. 

♥William, kärleken i mitt liv♥. William 07/05-05
  • Meria

Grattis till sonen!

Var på efterkontroll igår (sonen är 2 månader idag). Vi pratade om att jag kände som en tyngdkänsla nedåt. Hennes tips var att göra så mycket knipövningar jag kunde, det hjälper att bygga upp musklerna och då ska dessa tyngdkänslor försvinna. De kommer när jag gått mycket eller lyfter tungt... Jag blev inte sydd så mycket, men några stygn blev det. (Vet inte hur många än, man var ju helt väck efteråt och jag glömde fråga )

♥ Decembergossen Loke ♥
  • lycra

Hade likadant efter min förlossning, blev även sydd ganska mycket. Den första tiden kunde jag inte ta för långa promenader eftersom trycket blev så enormt stort och jag kände mig alldeles "utmattad" där nere eller hur man nu ska förklara. Tror det pågick nån månad sen avtog det. Det är nog vanligt att man känner så när man blivit sydd mycket, men tänk bara på att det blir bättre o bättre (även om det inte känns så nu!)

• invincible

Jag kände oxå tryck neråt, typ som att det skulle komma ut en bebis till.....obehaglig känsla. Det höll kanske i sig 1 månad, det kom o gick liksom! Men det kan kanske va när bäckenet går ihop eller nåt!?!?! För det har ju inte gått ihop helt så kort tid efter förlossningen. Hoppas det går över, kolla med din barnmorska. Kram på dig!

Svar på tråden Spränger det och trycker neråt i snippan/mellangården/hela underredet på er efter förlossningen ?