Du måste logga in för att svara i en tråd.

• delifi2

varför låter min data så mycket??

Nån som kan besvara den frågan vore jag tacksam.

Den har aldrig låtit så mycket, låter som en liten helikopter, har öppnat den , dammsugit den, gjord rent fläkten.

Måste jag köpa en ny fläkt eller möjligen en till??

Den brummar lixom, den har alltid varit tyst innan, det började för några veckor sen, först brumma det sen var det tyst ett tag sen så började det brumma igen men nu låter det där brummandet hela tiden.

Blir så trött på det

• Svar på tråden varför låter min data så mycket??
  • Elfan

Har råkat ut för det två gånger: första gången var det fläkten som var kass och andra gången kraschade hårddisken.

• delifi2

å just det hårddisken tänkte jag inte på, måste nog spara allt innan den krachar. Ska kolla fläkten först. Tack

• Skitunge79

Det gör vår med!!! Som ett rymdskepp som ska lyfta!!! Vi ska formatera om datorn det gjorde vi sist det hände.

• blåfläck

Något som ligger emot en fläkt eller obalans i en kan orsaka ljud. Det finns vanligtvis många fläktar i datorn, så kolla alla. Som Elfan säger ovan så kan det också vara hårddisken som är på väg att "göra en Jas" =) Det kan ju också vara något som sitter lite löst någonstans och ligger och vibrerar...

• delifi2

jag har kollat fläkten, hittar bara en förvisso :-8

har föröskt kolla allt som skulle kunna vara löst.

Bränner iaf ner allt nu så att man tar det säkra före det osäkra

• blåfläck

Det sitter vanligtvis fläktar på följande ställen:
    näaggregatet, grafikkortet, på processorn och på moderkortet.

• turia

vårat moderkort pajjade när det började låta så

• Skäggpappan

Har varit med om det ett par gånger, men nu har jag bytt ut fläkten på moderkortet till en kylflens istället eftersom det är oftast är den som har gått sönder. Så det är ett hett tips om man känner ngn som gillar att pyssla med datorer!

Svar på tråden varför låter min data så mycket??