• Lioness

Udda fråga; kan man få träningsvärk av magsjuka?

Hej, har nyligen haft magsjuka/vinterkräksjuka och funderar nu på om man kan få träningsväk av det.

Jag har nu efteråt en så obehaglig känsla i strupen och halsen som om det fastnat en massa luft som inte kommer upp. Och tanken slog mig att det kanske är muskler som är överansträngda efter alla "toalettbesök".

Någon som vet?!?

Lioness

• Svar på tråden Udda fråga; kan man få träningsvärk av magsjuka?
  • Pimkies

träningsvärk på de viset har jag aldrig hört men däremot i magen brukar jag få träningsvärk efter magsjuka!

• Microlys

Det kan man säkert få. Som du skriver så har du ju faktiskt ansträngt muskler i halsen under sjukdomen. Och det kan man ju få värk av.

• Föneböna

man kan få träningsverk i halsen, å det är inte sjönt alls.

• WimsA

Jaaa det tror jag, jag har oxå tänkt den tanken några gånger!

_ComBo_
  • Lioness

Ja det är ingen skön känsla kan jag säga...! Har dessutom ont i nyckelbenen efter att ha legat i sängen för länge, eller så är det oxå träningvärk efter allt hulkande...! Obehagligt är det iallafall!

Tror hela bröstkorgen har fått ett rejält träningspass, ont i bröstkorgen oxå. Ursch, låter som en gammal tant...! *ler*

Lioness

• Fling

runt nyår fick jag magsjuka, en sån 1 dagars.. dagen efter hade jag rätt så ont i mina magmuskler, man ta ju i med hela magen när man kräks. Så det kan man nog få =)

• Jontes mamma

När jag hade vinterkräkssjuka sist så hade jag ont i flera dagar efteråt.

• eisa

det kan man säkert få. om ett par dagar är det nog borta

• Snirkel

Japp, du får se till att stretcha ordentligt efter kräkningarna

Nä, allvarligt talat, jo det kan man.

• Chilimon

Jag får alltid ont som satan i nyckelbenen efter att jag kräkts. Spelar ingen roll om det är sjukdom, graviditetskräk eller fyllekräks, gör svinont i flera dagar!

Allt är ju relativt
  • Lioness

Skönt, då har jag fått det bevisat iallafall!
    Tack för alla svar!

Lioness

Svar på tråden Udda fråga; kan man få träningsvärk av magsjuka?