• Meline

Bygga naglar själv?

Jag är så sugen på att bygga naglar, men tycker att det kostar för mycket att göra på salong, är det någon som har provat kiten man kan använda hemma?
    Har hört talas om ett antal, vet att ellos har något stort kit med uv-lampa, och att depend ska ha mindre kit på kicks/åhlens... blir det bra med dessa?

Jag har fått akryl gjort flera gånger förr så det vet jag hur det går till, men gele har jag ingen erfarenhet av. Jag är van vid att jobba med kemikalier och med sterilteknik med desinfektionsmedel och dylikt, så det är inga problem på den vändan, jag är mest orolig för att det kan vara lite pilligt att göra det på sig själv. Hur blir resultatet med ovanstående kit, blir det snyggt, eller blir det bara kladdigt?

• Svar på tråden Bygga naglar själv?
  • Mising

Jag är nagelteknolog och bygger med gele,,har gjort det på mig själv ett antal gånger men det är sjukt pilligt o jobbigt tycker jag..Sen har jag bara använt dom man klistrar fast..håller väl 1-1,5vecka för min del men får gå med klister i väskan för det händer att dom åker av.. Lycka till med filandet!! =)

• mallansprallan

Har funderat på det själv. Känns som man behöver någon som gör det på en. Tänkte min sambo kunde lära sig att göra på mig

• Mising

Hahah ja vilken bra ide!! Tror iofs inte min sambo har tålamod till det!

• Meline

Ja, det vore egentligen det allra bästa. Tränar man upp honom tillräckligt kan det nog bli riktigt bra.
    Trevligt
Svar på tråden Bygga naglar själv?