• Rastafairy

Brun utan sol o bebis..omöjlig kombo?

Vill gjäna va lite fin ..är helt snövit i huvden o brukar andvända mig av brun utan solskum/kräm...men det är väl bara o fetglömma nu när man ammar o har bebis...lukten måste ju bli annolunda för den lilla eller hur?
    Eller klarar bebisen av det om man duschar efter behandlkigen?

dock så nu när ja tänker efter måste de ju sitta i ett visst antal timmar för att verka bra...o bebisen måste ju ammas ofta.

hm....hur göra?

• Svar på tråden Brun utan sol o bebis..omöjlig kombo?
  • mamma69

Du får passa på när du vet att bebisen inte behöver äta på ett tag, det där me lukten behöver du inte bry dig om! bebben känner igen din doft iallafall.. Lycka till.

• Hannah76

Jag smörjde med bus innan min syrras bröllop för ett par veckor sen. Jag smorde inte brösten. O så smorde jag när hon ätit sista målet för natten, o duschade innan jag ammade igen.

• Rastafairy

hmmm okej men de doftar ju jätteäckligt...:s skall inte smörja precis på brösten då kankse

• Mälaröbo

Man behöver ju inte smörja hela kroppen. Kanske nöja sig med benen eller nåt.
    Sen är inte alla bebisar känsliga för dofter. Har faktiskt inte nånsin hört att man ska undvika deodoranter och krämer mm. Endast parfymer och det har jag ignorerat utan problem.

• Blå Flygare

Här får man rådet på BB att inte använda parfyrmerade krämer eller deo när de är spädisar, för då känner de bara igen mamman på lukten (kan inte se tillräckligt bra samt ny frisyr=ny person). Men de kan ju ha fel...

• Hannah76

Hon var två månader. Nu när jag tänker efter så ammade jag henne när jag hade smort in mig (utan att duscha alltså) o hon reagerade inte alls. Jag använder annars deo med lukt, men inte parfym nu när jag ammar. O så använder jag både tvättmedel o sköljmedel med lukt, så jag är ju inte "luktfri" annars heller..*L* Bus luktar inte gott dock..*S*

Svar på tråden Brun utan sol o bebis..omöjlig kombo?