• gookie

Introducera katt och hund

En kompis till mig har tagit hem en hund på prov. Hennes ena katt funkar det ok med men inte den andra den andra e inte alls glad. Kan man göra nåt åt detta eller ska man bara låta tiden gå? Kan detta vara svårt att lösa? Båda katterna e vana vid hund sedan tidigare. Hunden har bara varit där sen i torsdags kväll. Tacksam för svar

• Svar på tråden Introducera katt och hund
  • mizzfreestyler

Ge dem lite tid.
    vissa katter tar lite längre tid på sig att anpassa sig till nya saker. Jag tror säkert att det löser sig med tiden. förhoppningsvis kommer katten att acceptera hunden inom tid. Det bästa är bara att låta de vara och se om de kanske vill bekanta sig lite med varandra med tiden, hunden har ju inte varit där så länge bara två dar. Det brukar ta längre tid ibland innan man kan se resultat.

• Miss Skellington

Jag tror att det löser sig med tiden. Ta det i kattens tempo, låt inte hunden vara för "på". Avled den isåfall med något.
    Är det en valp? Är den kattvan?

• sheeba

Låt det ta lite tid. Våran ena katt vi hade var sur över hunden rätt länge och den fick sig några smällar. (inte den vi har nu).
    Men hon var lite egen och kom väl inte överens men accepterade hunden men inte mer än så.
    Annars har de andra katterna varit framma och myst och haft sig så lå det ta lite tid.

Det finns ingen bättre mamma än mig till mina barn, precis som du är till dina!
  • gookie

Miss Skellington Hunden e kattvan den e tre år

• Miss Skellington

Då ska det nog inte vara några som helst problem... Ge det lite tid bara

• Linda357

tyvärr så är det så i relation mellan katt och hund att det är katten som bestämmer.
    ge det tid, oftast så går det bra.

• niinie

Ge den tid.
    Oftast vänjer de sig... men det är väldigt bra att ha lite uppsikt över katten och hunden i början..eftersom det kan hända att det blir lite bråk i början.

• niinie

Och tänkte bara tillägga: för våra hundar och min mammas katter tog det flera veckor innan katterna vänjde sig helt vid hundarna(bodde granne med mamma och hälsade på henne varje dag)
    Så du får ha lite tålamod.. :)

Svar på tråden Introducera katt och hund