• Anonym (Johanna)

Hjälp!! Opererat bort mitt födelsemärke själv genom att rycka bort det!!!!

Insåg just vad jag gjort! Jag har ryckt loss mitt "födelsemärke"!

Alltså det var som en köttbit som stog rakt ut från huden, helt färglös/hudfärgad. Men den stack ut från huden som på en tunn "tråd"...fattar nån hur jag menar?? Alltså en mini-"tråd" som stack ut från huden under armen, men en liten köttbit på. Ja, den stack rakt ut. Ca 2 mm i diameter. Jag ryckte loss den!! OJ!

Kan det bli en tumör eller kan området ha skadats av detta? För det måste ju varit nån slags cellförändring om det stog rakt ut?? Har flera såna hufärgade minigrejer på kroppen...gamla tanter brukar mest ha sånt, hm.

Vet nån?? Nu blöder det som f*n, stackars armhåla...

• Svar på tråden Hjälp!! Opererat bort mitt födelsemärke själv genom att rycka bort det!!!!
  • RuNdOmMaGeN

Ingen fara.. Man kan klippa bort dem med en nagelsax, svider till lite bara.

• Anonym (samma här)

Har varit hos läkar'n och tagit bort så'na, de klipper bara bort dem och sätterpå ett plåster. De brukar skicka in dem för kontroll, men så'na brukar inte ha med cancer att göra. De kommer oftast i armhålor, under brösten, halsen och nacken. De senaste åren har jag gjort det själv ibland, men man kanske ska gå till läkaren. Vet inte vad som är bäst.

Sätt alltid på kirurgtejp, då håller skinnnet ihop och det läker finare!

• Anonym (Johanna)

Rundommagen: Så du vet vilka "grejer" jag menar?????? Är det ofarligt?? *orolig*

Du vet, dom där som sticker ut....som på en tråd....en hudtråd!

• Sugardynamite

Det är ingen fara alls. Oroa dig inte.

• Anonym (Johanna)

samma här: Oh...tack.... Jo, jag har fått flera såna i nacken och under armarna...extremt små och tunna....millimetersmå....ca 2-4 mm. Vilken tur att de inte brukar va farliga......

Så de brukar skickas på test men oftast ej farliga....puh...tur....

Jag opererade nämligen bort ett riktigt födelsemärke för massa år sen, det var under armen och eftersom man rakar sig där, så for det med! Det var ett klassiskt brunt födelsemärke..... Sen dess har jag haft en liten hudbuckla där....efter den "operationen"....

• Anonym (Johanna)

Sugar: tack!!

• Nynne

Jag har också ett par såna. De ser ut som små hudfärgade fästingar i ministorlek. Jag har klippt bort dem när de har suttit olämpligt enligt mig, dvs fult kosmetiskt :D

Du kommer antagligen INTE att dö.

• Anonym (Johanna)

Hahahaa...tack! *känns bättre, puh*

• Terryleene

Sådana är ingen fara att ta bort själv. Fick rådet av en sjuksköterska på jobbet att ta ett hårstrå eller en sytråd och linda rund och kapa ev dem.

• Anonym (pricken)

Kan man göra likadant med mindre utstående födelsemärken tror nI+

• Anonym (samma här)

Pricken, tror att du ska gå till läkaren med övriga märken, det kan vara början till tumör, de skickar alltid in för kontroll.

• Anonym (Johanna)

pricken, en kompis opererade bort sitt f-märke i pannan under en fest. Hon var full och ramlade med skallen mot ett bord. Vips, så var märket ur vägen.....

• Cains lady

Såna där kallar vi "hängvårtor"! Jag brukar få dem både här och där! Ibland har jag knutin en sytråd hårt runt "skinntråden". Då har "vårtan" ramlat bort efter nån dag. (då det jort för ont att klippa bort)

• eisa

vanliga födelsemärken som står ut ska du nog be en läkare ta bort.

Svar på tråden Hjälp!! Opererat bort mitt födelsemärke själv genom att rycka bort det!!!!