• Ms Croft

Hårmodell-hur?

Hur gör man om man vill bli hårmodell i skåne? Vart vänder man sig? Hur går det till?

• Svar på tråden Hårmodell-hur?
  • seglare

Om du mer är ute efter att få en "gratisklippning etc" så kan du ju vända dig till en frisörskola. Har testat det i både malmö och köpenhamn och det har faktiskt blivit riktigt bra.

• an na

har varit hårmodell tidigare,då frågade min frisör om jag ville och har man en gång börjat så brukar dom ringa igen.men du kan ju själv ringa några salonger och anmäla ditt intresse.dom kan vara ganska extrema,så om det inte är okey att dom klipper jättemycket eller färgar i galna färger så ska du nog tala om det från början...sen beror det på vad dom letar efter jag har varit på visningar då vi tex bara visat med löshår osv..

• Ms Croft

an an:

Det var min frisör som tyckte jag skulle bli hårmodell för mitt hår var så bra att arbeta med, typ till håruppsättningar. Jag vill inte klippa eller färga det. Jag får ringa runt lite o kolla.

• MeandHim

Håll utkik i vanliga dagstidningar.
    Eller på salonger då en del sätter upp en lapp att dom söker modeller.

• Skogshallon

Har du varit inne och kollat på Goldwells, Wellas och liknande företags hemsidor? De brukar ha så man kan anmäla sig, åtminstone hade de det förut. Annars kan du säkert maila dem och fråga.

Har själv varit hårmodell och såg deras annons via lokaltidningen.

• Gakka

De brukar oftast annonsera i lokaltidningen om de behöver modeller till någon visning. Kan ju dock meddela att om du varken vill klippa eller färga så är det nog inte så stor chans att komma med...

• Ms Croft

Snille2:

Fick svar dagen efter jag mailat och nu ska jag stå hårmodell, endast uppsättning, så det så!!

Svar på tråden Hårmodell-hur?