• Anonym (Pinsamt)

Hjälp! Hår på överläppen

Igår när jag tittade mej i en spegel i dagsljus så upptäckte ja något mycket pinsamt. Jag hade världens mustach!
    Jag har inte tänkt på den förut, men det kan ju inte bara ha varit något som dykt upp. Så antagligen har jag gått med den ett tag, väldigt pinsamt!

Jag fick panik och rakade bort det med vanlig rakhyvel.

Men finns det nåt annat man kan göra? Kanske nån vaxning?

Vore väldigt snällt om nån ville tala om för mej hur man bäst får bort denna pinsamma åkomma.

• Svar på tråden Hjälp! Hår på överläppen
  • Anonym (Pinsamt)

Jag kan väl inte vara ensam med problemet hoppas jag.
    Jag kan verkligen ingenting om sånt här, så jag hoppas nån kan hjälpa mej.

• Anonym (hmm)

jag tror inte att det är så smart att raka bort den. Den borde ju synas tydligare då den kommer tillbaka. Gör som jag och blek den. Funkar jättebra. Bättre med en ljus mustasch än en svart... Det finns blekmedel för ansikte att köpa i ex sminkaffärer. Jag tänkte jag skulle göra det nu till våren.

• Anonym (2)

Du skall inte raka bort den, det gör bara saken värre för den blir grövre när den växer ut då. Att bleka den är heller inget jag skulle rekomendera, vet inte hur det funkar med blekmedel för ansikte men vanligt blekmedel gör överläppen svullen och röd. Jag har en liten nagelsax och klipper bort de mörka stråna, det tycker jag ger bäst ersultat. Syns inte ett spår efteråt och tar bara nån minut.

• Anonym (xxx)

På tex HM kan man köpa små smala vaxremsor som är till för tex överläppen.

• Anonym (tess)

hehe "fick panik o rakade bort den" jag har själv men jag brukar skita i den eller vaxa bort den, för efter några år så orkar man inte vaxa eller bry sig.

förlåt om jag skrattar men jag kan se din panik framför mig...hehe

• Anonym

jag rakar min. Har inte märkt att det blivit grövre när det växt ut.

• Mary Lo

Pincett kanske? Raka tror jag absolut inte på - herregud, det blir nog bara en evighetslång ond cirkel!

Jag hade vaxat. Lätt.
  • Anonym (EE)

Hej, jag använder mannens rakaparat. Det tar fem sekunder varja morgon.

• Anonym (Pinsamt)

tack för svaren!

Jag skulle verkligen vilja strunta i det, men så mycket som jag hade gick det verkligen inte!
    Konstigt att jag inte har sett det förut bara...

Så det finns vaxremsor för överläppen? det var nåt sånt jag var ute efter. Kanske får bege mej dit och kolla då.

Anonym (tess)- ja, det var verkligen panik. Var tvungen att komma på nåt fort och det enda jag såg framför mej var rakhyveln

• Anonym (Pinsamt)

Pincett var inte att tänka på, det var inte bara några enstaka hårstrån... vi snackar mustach!

• Anonym

har fått rådet att ta en liten sax och klippa bort det värsta. det är kanske bättre att vaxa eller bleka. men jag tycker att det funkar för mig

• Mary Lo
    Anonym (Pinsamt) skrev 2007-02-25 13:02:11 följande:
    Pincett var inte att tänka på, det var inte bara några enstaka hårstrån... vi snackar mustach!
    Ha ha! Jag fattar paniken! Men vaxa bort skiten och glöm att det finns (tills du måsye vaxa igen). 
  • Jontes mamma

Jag har haft problem med generande hårväxt i ansiktet och snackar vi mycket. Jag har gjort laserbehandlingar och de funkar verkligen. Det försvinner helt. Visserligen kostar det lite pengar men det är det värt. Så vill du bli av med problemet för gott så rekommenderar jag laserbehandlingar.

Svar på tråden Hjälp! Hår på överläppen