• osvath

Skydd för att nyfödd ramlar ur vår säng?

Jag undra om någon har ett smart sätt att amma nyfödd i egen säng utan att barnet riskerar ramla ur?
    Att ha bebis i mitten är ju självklart, men när jag liggammar på andra sidan så vill jag kunna somna under tiden utan att vara rädd för fall ur sängen. Vår säng går inte att ställa mot en vägg, så det har jag redan tänkt på.

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Skydd för att nyfödd ramlar ur vår säng?
  • Hannah76

Kan du inte lägga en kudde under bäddmadrassen? Jag har ibland iinte bytt sida när jag har ammat från det andra bröstet, så att dottern kan ligga kvar i mitten.

• Lola Jämtland

Det brukar räcka med en kudde under madrassen.....

//2007-here I come!
  • Monstermamman

Kuddar bakom ryggen på bebis?
    Sätt nåt under bäddmadrassen så det blir en kant?
    Ställ bebis spjälsäng (om ni tänker ha nån) mot kanten?

Det löser sej sa kärringen som sket i badkaret.
  • Kalina

Vi har gjort som ovan , att vi har lagt kudde under madrassen

Lilla Bus...mammas kärlek.
  • blonde redhead

Jag har lärt mig amma från båda brösten på samma sida

Enkelt och man slipper flytta barnet.

• osvath

TAck för svaren! Ska prova med kudde under bäddmadrassen och att försöka amma båda brösten på samma sida!!

• sicksack

Vi har ställt spjälsängen som skydd vid sidan och kuddar mot den så att det är mjukt.

• Pyre på väg

Vi har tagit ett påslakan och rullat på längden det till en lång korv. Sen har vi tvinnat den långa korven till hälften. Då knöt vi ihop änden och vi fick en mur som vi lagt så hon inte kan trilla ner. Hon kan inte flytta på den heller.

Alternativet är att böja den långa "korven" och stoppa in den i ett örngott så du får en mysig säng med kant till henne.

Hoppas du förstår hur jag tänker, som ett babyneste. Finns bättre bilder på google om du e nyfiken.

• car

Jag har haft spjälsängen mot vår säng + kuddar eller filt mot den. Nu sedan hon börjat sova i annat rum så gjorde min man en "fallbräda" till vår säng-precis som sonen har på sin juniorsäng (en hög planka med stålrör som han satt ner mellan min madrass och sängramen. Jättebra. Eftersom vi har två barn i sängen vill vi inte ha båda i mitten då vi inte vill att de ligger på varandra och sover.

• Noklen

Köp en playwoodskiva och kläm mellan sängramen och madrassen. Då får ni en hög kant och lill*n kan inte trilla ur sängen. Sen kan ni kanske lägga ett täcke och vaddera så att det inte blir så hård kant.

♥Moa 051020♥
  • osvath

Bra tips med playwoodskivan!

Tack för alla svar. Vi har ett icke kvadratiskt sovrum så spjälsäng får itne plats bredvid sängen, inte ens en pall el dylikt.

Svar på tråden Skydd för att nyfödd ramlar ur vår säng?