• GoldMD

Tona håret när man är gravid?

Japps...som rubriken lyder

Är det någon som har någon som helst aning om det är farligt (påverkar barnet) om man TONAR håret när man är gravid?? Vill ju fixa frillan en sista gång innan bebisen kommer,men jag och sambon funderar på om det är farligt att tona håret,eller farligt och farligt om man bör undvika det?? För klippa kan man ju alltid men det hade varit trevligt med en fin toning också.

• Svar på tråden Tona håret när man är gravid?
  • Trissvinnaren

Pernilla Wahlgren gjorde ju det iallafall...Men låt bli om du är tveksam, det är alltid bäst att lyssna på sig själv!

• HelHel

Det är absolut ingen fara att göra det, har själv gjort det några ggr. Det enda man ska tänka på är att resultatet kanske inte blir som man tänkt pga hormonerna i kroppen har jag för mej =)

• Familytime

Det är ingen fara att varken färga eller tona håret. Själv har jag gjort det två gånger under graviditeten! Det blir jättebra! Var inte orolig, det är FÖR mycket förmaningar hit och dit. Det är ingen fara. Och speciellt inte med toning som tvättas ur. Det är under amningen jag har hört från frisörer att det kan bli lite halvroligt resultat om man färgar med permanent färg, men absolut inte under grav. och speciellt inte med toning som man kan tvätta ur!

• Familytime

Lycka till, förresten!

• GoldMD

Tackar å bockar damer imorgon kanske jag vaknar upp med mörkt hår

Svar på tråden Tona håret när man är gravid?