• sheeba

Stickningar i händerna och fötterna.

Har börjat få som när jag var gravid stickningar och domningar i händer och fötter. Händerna svullnar upp lite också precis som innan.
    Får ofta kramp i benen med. År sånt vanligt efteråt också? Det med händerna håller i sig hela dagen fast värst på morgon och kväll. Fötterna är på morgonen och krampen i benen.
    Känns som tusen nålar i händerna om jag stänger eller nuddar vid fingrarna.

Det finns ingen bättre mamma än mig till mina barn, precis som du är till dina!
  • Svar på tråden Stickningar i händerna och fötterna.
  • sheeba

Ingen som är klok nog och vet?

• miababia

domningar i händerna hade jag, särskilt på natten, något som kallas karpatunnel, fast vet inte om stickningarna.... Kramp i benen är vanligt när man är gravid, det hade jag ofta särskilt på natten. www.niomanader.se/content.asp

• sheeba

Jo men jag är inte gravid, men det käns som när jag var gravid.

• sheeba

Har även lite klåda till och från i händerna.

• Jalapeno

karpaltunnelsyndrom kan ge stickningar i händerna, inte baar domningar
    gå till din arbetsterapeut på vårdcentralen och få en skena. Om dne inte hjälper be om remiss till ortopedklinik. Det finns faktuskt nåt som heter tarsaltunnelsyndrom som är motsvarande fast i fötterna.

• sheeba
    Tyras föräldrar skrev 2007-02-25 14:22:27 följande:
    karpaltunnelsyndrom kan ge stickningar i händerna, inte baar domningargå till din arbetsterapeut på vårdcentralen och få en skena. Om dne inte hjälper be om remiss till ortopedklinik. Det finns faktuskt nåt som heter tarsaltunnelsyndrom som är motsvarande fast i fötterna.
    Det visste jag inte, får nog gå och kolla upp det då för det är väldigt obehagligt. Tar ett tag på morgonen innan jag kan ta i saker eller gå för att det gör så ont.
Svar på tråden Stickningar i händerna och fötterna.