• ALICIA80

Inåtväxta hårstrån...vad göra??

Har fått ett inåtväxt hårstrå och det är irriterat o gör ont. Någon som har en bra huskur för att fixa iordning det ;)

• Svar på tråden Inåtväxta hårstrån...vad göra??
  • ALICIA80

vet inte...det kanske kan funka hehe....får väl testa. E lite öm se du ;)

• ALICIA80

vet att dom kan skära upp det på vårdcemtralen om man vill...ushh. Ser inte så roligt ut. På megen har jag fått det oxå av alla ställen på kroppen haha

• fitforfight

Jag hade problem med det när jag använde silkepil epilator förr i tiden,men då tog jag en nål och petade fram hårstråt och så drog jag ut det. Det är nog bra att tvätta det efterråt.

• fru06

Använd peeling ocfta om du rakar dig..enda sättet att få fram hårstrået är att ta en nål "under" strået och dra "uppåt"..
    Jag rekommenderar vaxning ,då slipper man innåtväxtta strån

• Ackusativobjekt

Jag får jättekonstiga inåtväxande hårstrån om jag vaxar också,fast på ett annat sätt.

Svårt att förklara men det blir som att hårtstrået aldrig kommer ut utan ligger kvar under huden och sen bildas lite gegg runt och om man klämmer runt strået ungefär som om man klämmer en finne så kommer det ut ungefär som var som från en finne plus hårstrået som inte sitter fast i roten utan kommer med ut.

Vad fasiken gör man åt sånt egentligen?

• fru06

det är innåtvästa hårstrån..peela dig där emmellanåt för att fåbort döda hudceller..det händer även ibland när man vaxar sig..sterilisera alltid innan vaxning och ha rena händer och produkter och sterilisera alltid efter och lägg på en lugnande kräm tex aloe vera

• fru06

innåtväxta hårstrån som blivit inflammerad

• QueenS

För att undvika att detta upp kommer, är det bra att du försöker peela huden ca 2-3 gånger i veckan... men så länge det är iriterat så ska du inte göra mycket mer än att vänta på att det lugnat ner sig på området....

• God cares

Jag får mer inåtväxta hårstrån om jag vaxar mina ben än om jag rakar! :-S Skumt...tänkte köpa en epilator snart men är lite orolig för att det även då ska bli massor av inåtväxta, för när jag vaxat (Veet-warm-wax) har hela underbenen blivit fulla med irriterande inåtväxta hårstrån, aj!

Svar på tråden Inåtväxta hårstrån...vad göra??