• Hedviga

tips på bra förskolor på Kungsholmen

Hej,

Min dotter ska börja på förskola på Kungsholmen i Stockholm,till hösten och nu är det snart dags att välja. Trots visningar/ besök innan är det svårt att veta. Någon som har ett tips på en bra sådan???? Som ni är nöjda med.

• Svar på tråden tips på bra förskolor på Kungsholmen
  • mollan nu

Vi kanske ska flytta till kungsholmen så jag är oxå intresserad av att veta vilka förskolor som är bra.

♥♥♥ Alma 060809 ♥♥♥ www.mollan.nu
  • gutestjej

Jag har min dotter på Lär i leken som ligger på Vitalisvägen 2 i Fredhäll/Kungsholmen.
    Detta är en nyöppnad privat montessori förskola som vi är supernöjda med. Det beror ju lite på var på kungsholmen ni bor men detta kan ju vara ett bra alternativ till de kommunala förskolorna om inte annat.

• Kathrine

När vi bodde på Kungsholmen gick min son på Mullbäret vid Kungsholmstorg. Det var nyöppnat då och vi var väldigt nöjda med dförskolan. De lagade mat på plats hade en egen kosk och få barn per anställd.
    Annars är Myntet populärt jag tror mkt beror på att de har en stor gård att vara på.

• Kix

Min son gick på Scheele när vi bodde på Kungsholmen. Han och vi älskade det dagiset, att lämna dagis var det värsta med att flytta.
    Fantastisk personal (hälften killar! Superbra!), engagerade och underbara. De lagar mat själva, åker till skogen en gång i veckan, är ute och leker varenda dag. Har bara gott att säga!

Svar på tråden tips på bra förskolor på Kungsholmen