• JuniBaby05

Cypern i april

Hur varmt är det i april, kan man bada i havet? Var ni nöjda med resan, är det fina stränder osv.?

Tack...

• Svar på tråden Cypern i april
  • carola1977

Var på cypern i månadsskiftet april-maj förra året. det var 25-30 grader på dagarna och kanske knappt 20 på kvällar/morgnar. man kunde gå i kjol och linne på dagen och hade tunna långbyxor och kofta på kvällen. vi var vid havet en dag. det var ganska blåsigt så det kändes kallare där och havet var väl gränsfall att bada i för en badkruka som jag, men jag doppade mig en gång. risken att man bränner sig är stor på stranden eftersom det blåser så man inte blir lika varm. stränderna är fina tycker jag, vi var i agia napa. larnaca har inte lika fin strand i mina ögon och andra delar känner jag inte till.

• Helena77

Jag har varit på Cypern flera gånger och tycker att Fig Tree Bay har underbara stränder!
    Men jag har inte varit där vid den tiden utan i juli,augusti och november.

Men jag tror absolut att det är varmt i april.

• På Tiden

oj, glömde skriva klart! Länkar till en sida med cyperns temeratur guide.

Vad det gäller stränder rekommenderar jag Nissie beach i agia napa, eller om man vill ha det lite lugnare så är Fig tree bay vackert. Larnaca är lite stelt och trist i jämförelse.

• Helena77

Det är nog ungefär lika varmt där i april och november och det var jättevarmt och skönt när vi var där i november.
    Däremot satte jag på mig en tunn tröja på kvällen.

• JuniBaby05

Vi tänkte åka till Agia Napa, men vet inte säkert. Vad rekommenderar ni Agia Napa eller Fig Tree Bay?
    Vi har en dottern som kommer att vara 22 månader när vi åker.

• På Tiden

Fig tree bay är så mycket lugnare och familjärt. I agia napa är det väldigt mycket fylla och festande. Sen är det väldigt backigt också har jag för mig om man har små barn.

Fig tree bay är mer anpassat för familjen. Väldigt vackert. I april är det ju dessutom grönt och fintoch onte så uttorkat som under de varmaste sommarmånaderna. Däremot tycker jag själv att det är för kallt för min smak, inget bada i havet! Och sef ör guds skull till att ni har uppvärmd pool på hotellet, annars kan det bli en torr semester. Detta är MIN erfarenhet..

• JuniBaby05

På Tiden, tack för ditt svar och länken. Nej, det är inte kul att åka på semestern utan att bada.

• Helena77

Junibaby05:Det är som på tiden skriver jättefina stränder och väldigt familjevänligt där.

• JuniBaby05

Tack för era svar..

fler tips?

Svar på tråden Cypern i april