• fenomena83

Vad tjänar man om man sitter i kassan på tex Ica mm?

Japp en enda enkel fråga som rubriken säger...
    Vad ligger timlönen på om man sitter i kassan på mataffär typ Ica, Willys, Coop mm
    Och förresten får ni gärna svara på om det är nån som vet, hur mycket man tjänar om man jobbar i butik öht, fast annan sorts butik, tex kläder, leksaker eller nåt.

Tacksam för svar....!

• Svar på tråden Vad tjänar man om man sitter i kassan på tex Ica mm?
  • mmmadelene

beror ju på hur många år du suttit o ålder osv...
    Jag tjänar 103:-/h på ica

• Pink Rose

Beror helt på ålder och erfarenhet, de flesta följer handels. Så om du är intresserad så kolla med dem.
    Lägsta timlönen är 50 kr (om du är extremt ung och ingen erfarenhet), högsta ligger runt 109 kr i timmen. Sedan tillkommer OB beroende om du jobbar på obekväm arbetstid.

• 3 hjärtan

handel brukar ha samma löner ungefär. är du nybörjare och över 19 så är grundlönen 87.44/timma. helger är det ob. hela söndagen t ex är det 100% ob, vilket gör att det blir en skapligt schysst lön udner helger.

sen ökar ju lönen på efter antal år du jobbat inom handel och så.

• fenomena83

hmm jaha.... mmmadeleine hur länge har du jobbat där då?
    vad brukar man få ut i snitt i månaden på ett ungefär?

• fenomena83

hur mycket ob är det på vardagshelger och lördagar då?

• fenomena83

äsch menar vardagskvällar inte vardagshelger

• Emmoo

Jag tjänar 103/h och har jobbat i 4 år. På kvällar efter 18 får man 50% extra och efter kl 20 75% extra. På lördagar efter 12 så får du 100 % extra innan det är det vanlig grundlön

• Emmoo

Glömde, o söndagar är det 100% hela dagen

• Modesty2000

Efter 3 år inom yrket samt efter viss uppnådd ålder typ 20+ når du enligt avtal med Handels din topp och förra året tror jag det var 104:-/timmen exkl.ob.

Svar på tråden Vad tjänar man om man sitter i kassan på tex Ica mm?