redbull
ngn som vet om det e farligt med en redbull ibland??? står ju inget på burken?
ngn som vet om det e farligt med en redbull ibland??? står ju inget på burken?
Ja, man har ju hört alla varningsrapporter.
Jag dricker i allfall inte redbull och vodka längre, finns ju så mycket andra alternativ.
Det kan vara farligt för männsikor med hjärtproblem eller liknande. Fast jag tror att hade det varit farligt i allmänhet, så hade drycken varit tvungen att ha en varningstext på sig, ex som cigg och sprit. Har man kunnat bevisa farligheter som beror på redbull så måste de framställas och människor måste varnas.
men det ska ju komma har jag hört- men att det ska stå att det ej rekomenderas att blandas med alkohol.
Rekomenderas, så då str de oskyldiga där OM det händer ngt..grrr.
Det brukar stå på burken att barn och gravida inte ska dricka det, i alla fall på de svenska burkarna. De innehåller för mycket koffein och även taurin har jag för mig som inte är nyttigt.
På Willys lite billigare variant av redbull står det att man inte ska dricka den om man är gravid. Så jag skulle inte dricka den eller redbull. Taurin är inte bra när man är gravid
Har hört att Redbull och sprit kan få hjärtat att galoppera oavsett om du har hjärtproblem eller inte, finns mycket annat gott att blanda med är inte värt att utsätta sig för den risken
Fråga; varför blandar ni in sprit i svaren till TS? Hon frågar om det är farligt med Red Bull, inte om Re Bull&SPRIT är farlig. Ehum?!
TS du får nog lika många svar som det fins gravida kvinnor. Själv anser jag inte att en Red Bull då och då är av större eller nog fara alls.
tror som essi att en burk nån enstaka gång inte är av någon som helst fara,
däremot kanske man inte ska suga i sig redbull dagligen etc. använd sunt förnuft.
tack Essi73,,nej precis, att jag inte skulle blandade med vodka kunde jag nog räkna ut,,ha det gott,Kram
vet inte vad rekommendationerna säger. Men sunt förnuft säger ju att det lilla, lilla fosterhjärtat kan ha svårt att hantera det om nu "folk med hjärtproblem" skall undvika redbull. Jag undvek tom kaffe (=koffein) i början av graviditeten pga detta.
Jag har typ alltid festat på redbull/vodka och inte har det hänt nåt med mig... Folk talar om att det är farligt, att man inte kan sova osv, men jag har aldrig känt nåt fast man druckit typ 10 st...
Men kanske det inte är något man ska dricka mycket mängder utav när man är gravid..